روزانه بدن چقدر مولتی ویتامین نیاز دارد؟

nazari
مقدار مصرف روزانه مولتی ویتامین ها

بهترین رژیم آن است که مواد موردنیاز بدن به‌طور طبیعی به بدن برسد و وقتی این تامین نیاز شکل غیرطبیعی به خود بگیرد می‌تواند مضر باشد. برای اینکه بدن سالم‌تری داشته باشید، می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید و خود را از مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال برهانید.

Vitamin c ( بروید سراغ خانواده مرکبات و کلم )

فایده‌ها : ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد خراب‌کننده DNA مبارزه کند و با این کار خطر سرطان را کاهش دهد. این ویتامین می‌تواند به حفظ سیستم ایمنی و افزایش HDL خون که در اصطلاح به آن کلسترول خوب می‌گویند به شما کمک کند.

مقدار موردنیاز : نیاز روزانه بدن به این ویتامین 75 میلی‌گرم است اما بعضی از کارشناسان توصیه می‌کنند تا روزی 200میلی‌گرم از آن را به بدن برسانید. لازم است بدانید اضافه ویتامین C به راحتی از بدن دفع می‌شود و هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.

Vitamin B6 , B12 ( گیاهخوارها حواس شان باشد )

فایده‌ها :  ویتامین‌های گروه B یا به اصطلاح ب‌کمپلکس‌ها به ویژه B6 و B12 نقش مهمی در بهبود وضعیت اعصاب و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود آنها می‌تواند یک عامل خطر برای مشکلات قلبی و سکته مغزی شود.

مقدار موردنیاز : شما در هر روز به 3/1 میلی‌گرم B6 و 4/2 میکروگرم B12 نیاز دارید.

Vitamin E ( ازچشم‌تان محافظت کنید )

فایده‌ها :  عملکرد اصلی این ویتامین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان است. مطالعات اخیر نشان داده این ویتامین تاثیر مثبتی بر سلامت چشم و پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد.

مقدار موردنیاز: به طور کلی هر فرد به 5/22 واحد از این ویتامین در طول روز نیاز دارد. درمورد این ویتامین محدودیت‌هایی برای مصرف وجود دارد. درواقع حداکثر مصرف روزانه درباره آن باید مدنظر قرار بگیرد. متخصصان می‌گویند دریافت روزانه 150 تا 200 واحد از این ویتامین هم برای بدن خطری ندارد اما بالای آن مضر خواهد بود.

Vitamin K (  بروکلی بخورید )

فایده‌ها : این ماده برای انعقاد خون مفید است، علاوه بر این می‌تواند به تراکم و قدرت استخوان‌ها هم بیفزاید.

مقدار موردنیاز : بنابر مطالعات انجام شده اخیر، زنان در هر روز 90میکروگرم ویتامین K نیاز دارند.

Calcium ( مصرف کلسیم را فراموش نکنید )

فایده‌ها : کلسیم برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان‌ها ایفا می‌کند.

مقدار موردنیاز : تا 50 سالگی نیاز زنان به این ویتامین حداقل  هزارمیلی‌گرم در روز است. برای بالای 50 سالگی این نیاز به روزی 1200 میلی‌گرم می‌رسد. توجه کنید که بدن نمی‌تواند بیشتر از 500 میلی‌گرم کلسیم در هر وعده را جذب کند، بنابراین بهتر است آن را در دوزهای کوچک‌تر مصرف کنید.

Vitamin D  ( یک محافظ عالی )

فایده‌ها : کار اصلی ویتامین D کمک به جذب کلسیم و افزایش جذب آن است. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به پوکی استخوان شده و نوع خاصی از سرطان‌ها را ایجاد کند. کمبود این ویتامین می‌تواند به افزایش شانس ابتلا به دیابت نوع یک و بیماری‌های مزمن کمک کند.

مقدار موردنیاز : زنان زیر 50 سال روزانه به 200 واحد و زنان بالای 50 سال بین 400 تا 600 واحد ویتامین D در هر روز نیاز دارند (ویتامین‌های محلول در چربی مثل D و E به جای اندازه‌گیری با میلی‌گرم یا میکروگرم، با واحد اندازه‌گیری می‌شوند).

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ