ویژگی های افراد واتائی چیست؟

افراد گروه واتا غالبا افرادی هیجانی و عاطفی هستند، آنها به سرعت شاد یا غمگین می‌شوند و این مسئله می‌تواند روند زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد...

مردان و زنانی که در گروه واتا قرار می‌گیرند ویژگی‌های روحی منحصر به فردی دارند. آنها در بیشتر مواقع قابل پیش‌بینی نیستند اما با تعدیل دوشا و اصلاح سبک زندگی به راحتی می‌توان برای کنترل این ویژگی‌ها اقدام کرد.

 افراد گروه واتا غالبا افرادی هیجانی و عاطفی هستند، آنها به سرعت شاد یا غمگین می‌شوند و این مسئله می‌تواند روند زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

  قدرت تخیل افراد واتایی بسیار زیاد و قوی است. آنها به راحتی می‌توانند برای یک موضوع ساده شاخ و برگ درست کرده  و ایده‌های خوبی ارائه کنند.

 زنان و مردانی که دوشای واتا دارند در یادگیری بسیارموفقند. آنها به راحتی مباحث و موضوعات را یاد می‌گیرند اما به همان اندازه که در یادگیری موفق هستند در حفظ مطالب دقیق نیستند و زود فراموش می کنند.

 افراد واتا روحیه بسیار متغیری دارند. آنها گاهی هیجان زده، گاهی شاد و گاهی ناراحتند و به راحتی می‌توانند از یکی از این حالت‌ها به حالت دیگر تغییر فاز دهند.

 پرکاری، مشغله و تمایل زیاد به انجام کارهای فیزیکی وجسمی از دیگر ویژگی‌های دوشای واتاست که بیشتر خود را در بزرگسالان به صورت کارفیزیکی و در نوجوانان به صورت تمایل به بازی‌‌های پر جنب و جوش نمایان می‌کند.

افرادی که در گروه واتا قرار می‌گیرند غالبا از لحاظ جسمانی سبک، لاغر و پرجنب و جوش هستند. آنها خیلی سریع به اتفاق‌های اطراف خود واکنش نشان می‌دهند و معمولا برای انجام برنامه‌های‌شان بسیار سریع و پرحوصله هستند. افراد واتایی به این دلیل که عملکرد دستگاه گوارش در آنها منظم نیست معمولا با گرسنگی مواجه‌اند و با وجود آنکه زود به زود سراغ خوراکی‌ها و غذاها می‌روند حس گرسنگی به دلیل متابولیسم بالای بدن همراه آنهاست. یکی دیگر از خصوصیات این گروه کم‌کاری و کندی عملکرد دستگاه گوارش و ابتلا به یبوست است که در بسیاری از افرادی که دوشای غالب آنها واتاست دیده می‌شود.

در مکتب طب سنتی هند برای ایجاد تعادل در دوشاها و متعادل سازی اختلاط بدن نوشیدن بعضی از چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی را توصیه می‌کنند. به اعتقاد درمانگران طب آیورودا گنجاندن چای زنجبیل و هل به برنامه غذایی روزانه یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای افراد واتایی ‌است تا با کمک آن به ایجاد تعادل در اخلاط درونی بدن کمک کنند. برای تهیه این دمنوش گیاهی کافی است هل، زنجبیل، دارچین و زنیان را فراهم کرده و با کمک آنها یک دمنوش گیاهی خوش طعم و خوش عطر درست کنید. نوشیدن این دمنوش گیاهی به پاکسازی و تخلیه دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها کمک می کند‌. اگر تصمیم دارید این چای را در منزل تهیه کنید باید نصف قاشق مرباخوری زنجبیل را با همان اندازه زنیان، یک عدد چوب دارچین کوچک و یک عدد هل شکسته مخلوط کنید و آن را در یک لیوان آب به مدت 7 ، 8 دقیقه دم کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ