مشاهده رگ‌ها با عینک جدید

عینک جدیدی که توسط محققان طراحی شده مجهز به پرتو مادون قرمز است و تمامی رگ‌های بدن را نشان می‌دهد.

عینک جدیدی که توسط محققان طراحی شده مجهز به پرتو مادون قرمز است و تمامی رگ‌های بدن را نشان می‌دهد.

پرستاران با عینک Eyes-On می‌توانند در وقت صرفه‌جویی کرده و با این فناوری که اطلاعات دیجیتالی را روی اطراف کاربر قرار می‌دهد، رگها را به سرعت پیدا کنند.
افرادی که یافتن رگ‌های آنان دشوار است و حتی با چندین ضربه پیدا نمی‌شود، می‌توانند به این دستگاه برای کاهش درد و یافتن رگ اعتماد کنند.
به گفته شرکت سازنده Evena Medical، این دستگاه از فناوری تصویربرداری سه‌بعدی چند طیفی برای ایجاد ترکیبی یکپارچه از جهان فیزیکی و دیجیتالی استفاده می‌کند. ویژگیهای Eyes-On به ارائه سیاهرگها که برای چشم غیرمسلخ قابل مشاهده نیست، می‌پردازند.
پژوهشها نشان داده که حدود ۴۰ درصد از تزریقهای درون وریدی نیازمند چندین بار تلاش برای مکانیابی و دسترسی به رگ هستند که نه تنها وقت ارزشمند را اتلاف کرده بلکه همچنین موجب تاخیر در درمان شده و بیمار را نیز ناراحت می‌کند.
این فناوری هیچ آسیبی به بازوها و بدن نمی‌رساند. رگ‌های شما حاوی میزان زیادی دی‌اکسیدکربن، اکسیژن و هموگلوبین است و به دلیل جذب نور مادون قرمز تصویر رگ‌های زیر پوست شما قابل مشاهده خواهد بود.
در واقع از این دستگاه می‌توان در هرجایی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های پاتولوژی برای راحتی بیمار هنگام آزمایش خون و یا اهدا خون استفاده کرد.
در حال حاضر این دستگاه فقط در استرالیا استفاده می‌شود(قدس انلاین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ