توصیه‌های زمستانی پوست و مو

پوست سر در زمستان دچار خشکی می‌شود، به‌خصوص اگر در روزهای سرد زمستانی، سرخود را خوب نپوشانیم، بادهای سرد و دمای پایین هوا به‌خوبی خدمت پوست سر خواهند رسید.

پوست سر در زمستان دچار خشکی میشود، بهخصوص اگر در روزهای سرد زمستانی، سرخود را خوب نپوشانیم، بادهای سرد و دمای پایین هوا بهخوبی خدمت پوست سر خواهند رسید.

تا به حال فکرکردهاید که چرا در زمستان موهایتان بیشتر وز میشوند؟ سرمای این فصل، الکتریسیته ساکن را به مدت بیشتری روی موها نگاه میدارد که این، باعث فاصله گرفتن موها یا به اصطلاح وز شدن آنها میشود.

نکات مورد توجه:

 هنگام خروج از منزل، حتما سر خود را با شال زمستانی یا کلاه به خوبی بپوشانید.

 بیشازحد از شامپو استفاده نکنید و حتما بعد از شستن موهایتان، نرمکننده بزنید.

 بعد از حمام، ابتدا موهایتان را به خوبی با حوله آبگیری کنید، سپس سشوار بکشید.

 اگر از آن دسته افراد هستید که هرروز از سشوار، اتوی صاف کننده و فرکننده و دیگر دستگاههایی که با گرمای شدید موها را جزغاله میکنند، استفاده میکنید؛ لطفاً در این فصل دست از سر خود بردارید.

پوستتان را به لذت آب داغ  نفروشید!

با توجه به حساسیت و کاهش رطوبت پوست درفصل زمستان و متعاقبا خشک شدن پوست، توصیه می کنیم  دراین فصل به منظور جلوگیری از خشک شدن مضاعف پوست و همچنین چروک افتادن آن، از گرفتن حمامهای آب داغ خودداری کنید. منظور ما این نیست که بروید زیر آب سرد و یخ بزنید و سرما بخورید و بیندازید گردن ما! قبل از رفتن زیر دوش، ساعد خود را زیر دوش ببرید و دمای نسبی آب را امتحان کنید، آب ولرم یا نسبتا گرم مناسبترین حالت است، پوستتان نباید احساس سوزش کند.

بلافاصله پس از اتمام استحمام، پوستتان را با حوله خشک کنید و نقاط حساستر پوستی از جمله دست و صورتتان را با کرم مرطوبکننده، مرطوب کنید.

پشم درکنار پوست

ترکیبات شیمیایی موجود در لباسهای زمستانی، میتوانند باعث تحریک و خارش و اگزمای پوستی شوند. بهتر است زیر این لباسها از زیرپوشهای نخی استفاده کنید. سعی کنید از لباسهای گشاد استفاده کنید تا از تعریق بیش از حد بدنتان جلوگیری کنید. بهعلاوه اگر در بیرون از منزل لباسهایتان به هردلیلی خیس شدند، بهسرعت آنها را تعویض کنید تا از تحریکات پوستی پیشگیری کرده باشید.  

شستن بیش از حد پوست، باعث از بین رفتن رطوبت آن میشود. اگر عادت دارید زیاد دست و صورت خود را بشویید، لازم نیست هربار از مواد شیمیایی شوینده استفاده کنید.

توصیه میشود سایز لباس بهگونهای باشد که یک فضای آزاد مختصر بین لباس و پوست فرد وجود داشته باشد؛ وجود این فضا میتواند درجلوگیری از انتقال سرما موثر باشد.

عینک دودی در زمستان

علیرغم تصور عام که عینک دودی را فقط برای تابستان لازم میدانند، متخصصان چشمپزشک توصیه میکنند در فصل زمستان، حتیالامکان از عینک دودی استفاده کنید. عینک دودی، مانع از نفوذ سرما و همچنین نور زننده آفتاب به چشم میشود. درضمن رنگ عینکی که استفاده میکنید بهتر است کرم، قهوه ای یا خاکستری باشد.

ضدآفتاب در زمستان

درست است آفتاب زمستانی مایل است؛ اما همین آفتاب بیجان، میتواند تاثیرات سویی را برپوست شما بگذارد. 80 درصد نورخورشید توسط برف و یخهای فصل زمستان انعکاس یافته و به پوست برخورد میکند؛ اما در فصل تابستان زمین فقط 15 درصد اشعه خورشید را به پوست بازتاب میکند، درنتیجه بهتر است در روزهای زمستانی، از کرم ضدآفتاب با 15SPF یا بیشتر استفاده کنید. اشعههای آفتاب، باعث پیری زودرس پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست میشوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ