لبخند زدن چه تأثیری در جسم و روح ما دارد؟

mousavi
تاثیرات روحی لبخند زدن...

لبخند علاوه بر تاثیرات روحی اثرات مثبت زیادی از لحاظ جسمی نیز روی بدن انسان دارد که به اختصار به برخی از این اثرات اشاره میکنیم.

1. کاهش تعداد ضربان قلب: لبخند با تنظیم فشار خون حین خندیدن باعث کاهش احتمال بروز بیماریهای قلبی میشود.

2. کاهش استرس:  استرس به عنوان شکلی شایع و عمومی در دنیای مدرن به عنوان علت تعداد زیادی از بیماریها شناخته شده است که با کمک لبخند و خنده از طریق آزاد شدن هورمون اندورفین حین خنده می‌توان استرس را کاهش داد یا کنترل کرد.

۳. احساس رضایت و سرخوشی: هنگام لبخند زدن و خندیدن هورمون اندورفین علاوه بر کاهش استرس باعث تجربه احساسی بهتر از قبل و افزایش سطح روحیه می‌شود حتی اگر لبخند کاملا واقعی نباشد و علت خاصی نداشته باشد.

4. جلب اعتماد سایرین: تحقیقات نشان داده ما به طور ناخودآگاه به افرادی که لبخند بر لب دارند اعتماد بیشتری داشته و با آنها بهتر و راحت‌تر ارتباط برقرار میکنیم.

5. افزایش سطح آستانه درد: می‌توان از لبخند و خنده به عنوان یک تسکین‌دهنده طبیعی استفاده کرد  چراکه هنگام لبخند هورمونهایی در بدن ترشح شده که باعث کاهش احساس درد می‌شوند.

۶. افزایش جذابیت و زیبایی چهره: هر چهره‌ای با لبخند زیباتر است. حال اگر فرد لبخندی زیبا نیز داشته باشد، این جذابیت دوچندان میشود.  

7. کسب موفقیت: لبخند˛باعث ایجاد حس اعتماد به نفس می‌شود. در روابط اجتماعی و کاری افرادی که مرتب لبخند بر لب دارند توانایی تاثیرگذاری بیشتر و کسب موفقیت بیشتری نیز دارند.

۸. جوان‌تر به نظر رسیدن: یک لبخند زیبا صاحب خود را به مراتب جوان‌تر نشان می‌دهد.

۹.  افزایش طول عمر: تحقیقات نشان داده افرادی که مرتب لبخند بر لب دارند با توجه به توانایی کنترل استرس‌ها طولانی‌تر زندگی میکنند.

10. تقویت سیستم ایمنی: آرامش ناشی از لبخند و شاد بودن به سیستم ایمنی بدن امکان موثرتر بودن و درست‌تر عمل کردن را میدهد.

۱۱. مورد توجه بودن: کسانی که به طور مرتب لبخند بر لب دارند به طور ناخودآگاه باعث ایجاد آرامش در بین اطرافیان نیز شده و سایرین همواره علاقه‌مند به حضور آنها در بین خود هستند.

۱۲.تقویت مثبت‌اندیشی و حس امیدواری: لبخند همواره باعث ایجاد حس مثبت‌اندیشی برای صاحب خود است برای مثال سعی کنید به نکته‌ای منفی و آزاردهنده تفکر کنید، ناخودآگاه لبخند از چهره شما محو میشود و بالعکس.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ