برای مبارزه با انواع سرطان ها چه بخوریم ؟

nazari
با این سبزیجات به جنگ سرطان ها بروید!

سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند. خوشبختانه این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار دیده می‌شوند.

کلم بروکلی : کلم بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان است. یکی از تحقیقات نشان داده است، مردانی که پنج بار یا بیشتر در هفته از این قبیل سبزیجات که بروکلی یکی از آنهاست  می‌خورند، در صورت ابتلا به سرطان مثانه، شانسی ۱۰ درصد بیشتر از مردان در بهبودی دارند.

پیاز : تمامی آنتی‌اکسیدان ضد سرطان پیاز را در صورتی که آن را خام مصرف کنید به دست خواهید آورد. پختن پیاز در دمای زیاد، فواید ضد سرطان آن در سرطان‌های ریه و پروستات را کاهش می‌دهد.

ذرت : ذرت را به هر شکلی که مصرف می‌کنید ، بلال یا پخته شده ، تنها مراقب باشید که ذرت پخته شده را می‌خورید. یک مطالعه در ژورنال مواد غذایی کشاورزی و شیمی نشان داده است که میزان آنتی‌اکسیدان ِ لوتئین در ذرت پخته شده بیشتر است و هر چه ذرت بیشتر پخته شود، میزان این آنتی‌اکسیدان نیز بیشتر خواهد بود. این آنتی‌اکسیدان، ریسک نابینایی و کم‌بینایی بر اثر کهولت سن را در افراد مسن موثر کاهش می‌دهد.

نخود سبز : کوچک اما نیرومند! طبق نتیجه یکی از تحقیقات در ژورنال بین‌المللی سرطان مشخص شده که مصرف مقداری از نخود سبز به همراه دیگر حبوبات، ریسک سرطان معده را کاهش می‌دهد.

کلم پیچ : این گیاه سبز با برگ‌های مجعد، سرشار از ویتامین سی است. آنتی اکسیدان آن با کم کردن سطح LDL یا کلسترول بد، منجر به کاهش ریسک بیماری های قلبی می‌شود.

فلفل قرمز : یک فلفل متوسط، فقط ۳۲ کالری دارد، اما دارای حجم عظیمی از ویتامین سی است که حدود ۱۵۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده را تامین کرده و از گرفتگی شر این که از عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی است، جلوگیری می‌کند.

اسفناج : اسفناج با کاروتنوئیدها ساخته شده ؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند و از بروز دژنراسیون ماکولار که باعث نابینایی در افراد مسن می‌شود، جلوگیری می‌کند. پختن سبزیجات کمک می کند لوتئین (کاروتنوئید) بهتر توسط بدن جذب شود. ماکولار نقطه‌ای زردرنگ در شبکیه چشم است که بیشتری حساسیت به نور را در شبکیه دارد و فساد آن از شایع‌ترین عوامل کوری در افراد مسن است.

جوانه یونجه : این نیروگاه کوچک، منبعی غنی از بتاکارتن است. آنتی‌اکسیدانی است که شما را در برابر سرطان ریه محافظت می‌کند و به ساخت پوست سالم، مو، ناخن‌ها، لثه‌ها، غدد، استخوان‌ها و دندان کمک می‌کند. این گیاه همچنین منبع خوبی از ویتامین ای است، که ممکن است از حملات قلبی جلوگیری نماید. مصرف جوانه یونجه همچنین ریسک مرگ در اثر سرطان مثانه را کاهش می‌دهد.

کلم بروکسل : آنتی اکسیدان‌های این گیاه به رفع رادیکال‌های آزاد سرطانی کمک می‌کند و با ۸۰ درصد ویتامین سی روزانه خود در نصف لیوان، به مبارزه با بیماری‌های قلبی و آب مروارید می‌رود.

چغندر : یکی از سبزیجاتی که از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آید.

منبع:aftabir.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ