از فردا؛ واکسیناسیون جدید کودکان

مطمئنم که نظام پزشکی به نقش تاریخی خود در این زمینه عمل خواهد کرد. همچنان که در ماههای گذشته این وظیفه تاریخی را به نحو خوبی انجام داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز واکسیناسیون جدید کودکان از ۲۷ آبان خبر داد.

دکتر حسن هاشمی در گفتوگو با ایسنا، درباره نقش نظام پزشکی در زمینه نظارت بر اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت (اجرای کتاب جدید تعرفهها)، گفت: نظام پزشکی از سازوکار کافی برای نظارت برخوردار است البته مسئولیت نظارت با وزارت بهداشت است. بنابراین در جاهایی که طبق مقررات خود صنف و پزشکان به صورت بهنگام و صحیح جهت نظارت اقدام میکنند ترجیحمان آن است که این نظارتها ادامه داشته باشد.

وی افزود:اما اگر خدای ناکرده جایی کوتاهی شود، طبیعی است که وزارت بهداشت نیز جهت نظارت ساز و کارهای خودش را دارد و دانشگاههای علوم پزشکی و معاونتهای درمان وارد عمل خواهند شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مطمئنم که نظام پزشکی به نقش تاریخی خود در این زمینه عمل خواهد کرد. همچنان که در ماههای گذشته این وظیفه تاریخی را به نحو خوبی انجام داده است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر خوش وزارت بهداشت که قرار است بزودی اعلام و اجرایی شود، گفت: سه شنبه ( 27 آبان) واکسن جدیدی که همه در انتظار آن بودند برای کودکان تزریق خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا رسانهها را پیگیری میکنید یا خیر؟ گفت: هرچند علاقمند به این موضوع هستم اما فرصت روزنامه خواندن و پیگیری اخبار را ندارم. نتیجه اقداماتمان را نیز در بازدیدهایی که میرویم از سوی مردم جویا میشویم.

هاشمی گفت: در عین حال برنامهها نیازمند دیده بانی است. دیده بانان نیز به ما گزارش میدهند. در زمینه طرح تحول سلامت سه موسسه تحقیقاتی دیده بانیهای لازم را انجام داده و نتایج را به ما اعلام میکنند. (همشهری آنلاین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ