توصیه‌های طلایی در لیزر لیپولیز

مراقبت‌های بعد از عمل لیپولیز قسمتی از عمل است که باعث بهتر شدن نتیجه نهایی می‌شود.

لیزر لیپولیز یک روش جراحی غیرتهاجمی و مورد تایید سازمان FDA است که بدون بیهوشی و تنها با بیحسی موضعی صورت میگیرد. پس از بیحسی موضعی وتزریق مایع تاموسنت سوراخ بسیار کوچکی در پوست ایجاد میشود و از طریق آن کانولا به قطر 1تا 2 میلیمتر زیر پوست وارد شده، سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده میشود تا تابش لیزر به زیر سلولهای چربی برخورد کند و سبب پارهشدن دیواره سلولهای چربی و سپس آزادشدن چربی مایع درون سلول شود که بعد از آن، این چربی مایع به راحتی توسط ساکشن با فشار کم خارج شده یا توسط بدن متابولیز شده و از بین برود.

– اگر حجم چربی به میزان مناسب تخلیه نشود باعث فرورفتگی، شکل ناهموار، شل شدن و مختل کردن پوست آن ناحیه میشود

– افرادی که از بیماریهای قلبی، کلیوی یا کبدی رنج میبرند یا داروهای ضد انعقاد مصرف میکنند، کاندیداهای مناسبی برای لیزر لیپولیز نیستند.

– اگر میزان چربیهای موضعی شما از 500گرم بیشتر بوده یا قطر چربی بیش از 2سانتی متر داشته یا اضافه وزنی بیش از 25درصد وزن ایدهآل دارید بهتر است با مشورت پزشک خود از روشهای دیگری برای حذف چربیهای موضعی بهرهمند شوید. همچنین افرادی که شاخص توده بدن (BMI) آنها بالاتر از 30 است، کاندیدای مناسبی برای لیزر لیپولیز نیستند.

 – زنان باردار یا شیرده نمیتوانند از این روش استفاده کنند.

– مراقبتهای بعد از عمل لیپولیز قسمتی از عمل است که باعث بهتر شدن نتیجه نهایی میشود. همچنین نکاتی که بعد از عمل باید فرد به آن توجه کند، پوشیدن گنهای مناسب است که از تجمع مایعات و شلی پوست جلوگیری میکند.

عوارض بعد از عمل لیزر لیپولیز

مشکلاتی که بعد از عمل ممکن است رخ دهد با رعایت اصول علمی و درمان صحیح شیوع کمی دارد، با این حال لازم است بیمار قبل از عمل از جزئیات تمام نکات مطلع باشد. این عوارض میتوانند شامل موارد زیر باشند:

  – تجمع مایع و (سروما)  در زیر پوست

  – کبودی و تورم پوست

  – ناهمواری و غیر یکنواخت شدن پوست

  – عفونت

  – شلی پوست

  – باقی ماندن بافت چربی در نواحی درمان شده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ