9 دلیل خستگی خانم های خانه دار(شماره دو )

برخی خستگی های زنان نشانه بیماری است!

الو دکتر می گوید : 9 دلیل اصلی خستگی در خانم‌ها را با هم بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم چطور برآنها غلبه کنید.

4. کم‌خونی : وقتی بافت‌ها و ارگان‌ها اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند .

کم‌خونی یکی از رایج‌ترین دلایل خستگی در خانم‌هاست که می‌توان به‌راحتی با یک آزمایش خون ساده آن را تشخیص داد. این مشکل در خانم‌هایی که قاعدگی‌های سنگین و طولانی دارند بیشتر دیده می‌شود. کم‌خونی درواقع به‌دلیل کمبود هموگلوبین بروز می‌کند. زمانی که بافت‌ها و ارگان‌ها اکسیژن کافی دریافت نکنند نتیجه آن بروز خستگی خواهد بود. کم‌خونی را می‌توان با پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از آهن شامل انواع گوشت‌ها و سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج و بروکلی یا مکمل‌های آهن بر‌طرف کرد؛ البته اگر دلیل کم‌خونی‌تان فقر آهن باشد، زیرا کم‌خونی می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد، ازجمله کمبود ویتامین B12، بیماری‌های مزمن کلیوی، خونریزی‌های داخلی و کمبود اسید فولیک. درصورت مداوای صحیح، احساس خستگی تا بعد از 30 روز برطرف می‌شود.

5. اختلالات تیروئید : شاید متابولیسم بدن‌تان پایین است .

اگر همیشه تنبل، کم‌فعالیت یا افسرده هســتید دلیــل آن می‌توانــد کم‌کاری تیروئید باشد. تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل و کوچک است که در ابتدای گلو قرار دارد و متابولیسم بدن را کنترل می‌کند. 17درصد از کل زنان در 60 سالگی دچار اختلال عملکرد تیروئید هستند و بیشتر آنها از این موضوع خبر ندارند. اگر این هورمون‌ها کم باشند مصرف هورمون‌های مصنوعی سرعت شما را بالا برده و درنتیجه احساس بهتری خواهید داشت.

6. دیابت : همیشه خسته و تشنه هستید و تاری دید دارید؟!

کسانی که دیابت‌شان کنترل شده نیست همیشه احساس خستگی می‌کنند. اگر احساس کرختی و تاری دید دارید و مدام به دستشویی می‌روید و همیشه تشنه هستید باید سطح قند خون‌تان را چک کنید. درواقع خستگی مزمن یکی از علائم دائمی این بیماری است که زندگی عادی را برای بیماران دشوار می‌سازد و به آنها اجازه نمی‌دهد برای کنترل وزن‌شان و مدیریت مناسب بیماری خود بتوانند به اندازه کافی فعال باشند و ورزش کنند. بیماران دیابتی بیشتر دچار کمبود آب و ویتامین B می‌شوند که هر دو از عوامل مهم بروز خستگی هستند. بیشتر این بیماران با وجود آگاهی از ضرر مصرف نوشیدنی‌های شیرین و انرژی‌زا برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند که البته گزینه‌های ناسالم و تشدید‌کننده بیماری هستند.

منبع : alodoctor.com

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ