هشدار اف دی ای درباره خطرات جدی تاتو کردن

غزاله ذوالفقاری
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار داد: تاتو کردن حتی در پاکیزه‌ترین شرایط نیز می‌تواند باعث بروز عفونت شود.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا با انتشار گزارشی ضمن تاکید بر خطرات جدی تاتو کردن در آرایشگاه‌های زنانه اعلام کرد: جوهر تاتو حتی در پاکیزه‌ترین محیط‌ها نیز خطر ابتلا و شیوع انواع عفونت‌های باکتریایی را تشدید می‌کند.

ماه گذشته نیز یک کمپانی مشهور تولیدکننده جوهرهای تاتو در آمریکا پس از اثبات وجود آلودگی‌ باکتریایی در جوهر کیت‌های تاتوی تولیدی این کارخانه به جمع‌آوری این جوهرها اقدام کرد. مقامات FAD همچنین محصولات این کمپانی‌ را عامل بروز سایر عفونت‌های پوستی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپورت، اگرچه ابتلا به عفونت‌های ناشی از تاتو کردن موضوع تازه‌ای نیست اما متخصصان تصریح کردند که جوهرهای تاتو حتی در پاکیزه‌ترین و بهداشتی‌ترین شرایط نیز عفونت‌زا هستند.

دستگاه‌های تاتو بسته به اندازه و جزئیات طرح، چیزی حدود ۵۰ تا ۳۰۰۰ سوراخ در هر دقیقه در پوست ایجاد و جوهر را در سطح زیرین پوست وارد می‌کنند. نکته قابل تامل این است که در صورت آلوده بودن جوهر به باکتری، این آلودگی مستقیما وارد جریان خون شده و باعث عفونت خونی می‌شود.

علایم ابتلا به این عفونت اغلب شامل تب و لرز و تعریق شبانه می‌شود که در برخی موارد جدی نیز سبب اگزما، قرمزی پوست و تورم ناحیه تاتو شده، خواهد شد.

همه چیز  در مورد تاتو

(منبع: ایسنا)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ