متولدین هر ماه چطور هوششان را تقویت کنند؟

سال‌هاست که متخصصان علوم رفتاری با تحقیق روی میلیون‌ها انسان به این نتیجه رسیده‌اند که باهوش بودن یا کم‌هوش بودن هر شخص صرفا ذاتی نیست بلکه ارتباط زیادی با محیط آموزش دارد.

سال‌هاست که متخصصان علوم رفتاری با تحقیق روی میلیون‌ها انسان به این نتیجه رسیده‌اند که باهوش بودن یا کم‌هوش بودن هر شخص صرفا ذاتی نیست بلکه ارتباط زیادی با محیط آموزش دارد. ما در اینجا راهکارهایی برای افزایش هوش و حافظه دراختیار شما قرار می‌دهیم. این راهکارهای ما براساس ماه‌های تولد و جنسیت نگاشته شده است. شما متولد هر ماهی که باشید، می‌توانید باهوش بوده و حافظه‌ خوبی هم داشته باشید؛ البته اگر به دستورالعمل‌های ما خوب توجه کنید!

فروردینی‌ها  شهریوری ها و دیماهیها

کتاب بخوانید

خانم‌ها و آقایان فروردینی و شهریوری و دی​ماهی، شما انسان‌هایی به‌شدت اجتماعی هستید. جمع را به فردیت و شلوغی را به انزوا ترجیح می‌دهید. جزو دسته برونگراها محسوب می‌شوید و به همین دلیل فعالیت‌های جسمی و عملی را به فعالیت‌های ذهنی که احتیاج به تنهایی و خلوت دارند ترجیح می‌دهید. این روش زندگی در طولانی‌مدت باعث عدم تمرکز و کم‌حافظه‌بودن شمامی‌شود. چون شما زیاد به مغزتان فشار نیاورده‌اید و از آن کار نکشیده‌اید، این باعث شده که دیگران شما را فردی باهوش و با تمرکز به حساب آورند. این تقصیر شما نیست و فقط به خصوصیات اخلاقی‌تان برمی‌گردد.  سعی کنید بیشتر با خودتان خلوت کنید، وقت جداگانه‌ای را به خودتان اختصاص دهید، کتاب خواندن فعالیتی است که باعث تمرکز بالا می‌شود و به‌شدت حافظه را تقویت می‌کند،پس حتما ساعتی را برای مطالعه‌ کتاب و نه فقط روزنامه و مجله اختصاص دهید.

متولدان خرداد، بهمن و آبان

ما قهوه را توصیه میکنیم

پسران و دختران متولد بهمن و خرداد شما جزو دسته‌ فراموشکارها به حساب می‌آیید. حواس پرت هستید و قول و قرارهای‌تان را فراموش می‌کنید. این خصوصیت ممکن است باعث ناراحتی اطرافیان شما شود و به علاوه باعث شود دیگران فکر کنند شما بی‌دقت و مسئولیت هستید. بهمنی‌ها که انگار در یک دنیای دیگر سیر می‌کنند، در دنیای رؤیاها و به همین دلیل بسیار شده که قرار با مهم‌ترین دوست‌شان را فراموش ‌کنند. ما به شما، دخترها و پسرهای خردادی و بهمنی «قهوه» را توصیه می‌کنیم. قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه بسیار مفید است. توصیه‌ ما به شما این است که صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب که بهترین زمان نوشیدن قهوه است، یک فنجان قهوه‌ فرانسه یا اسپرسو بنوشید زیرا پس از آن، روز شما آغاز می‌شود و شما چه سرکار بروید چه دانشگاه، نیاز دارید از ذهن و حافظه‌ خود استفاده کنید و قهوه بسیار به شما کمک می‌کند.

متولدان تیر و اسفند

سودوکو حل کنید

خانـم‌ها و دخترخانـم‌های متولد تیر و اسفند شما از آنجا که بسیار به اعضای خانواده‌ خود عشق می‌ورزید، دچار استرس و نگرانی‌های فراوان می‌شوید. این خصوصیت شاید در نظر اول خوب  و مثبت به نظر برسد اما  اگر کوچک‌ترین اتفاق ناگواری در خانواده بیفتد، شما استرس و اضطراب بسیار زیادی را تحمل می‌کنید و این به مرور زمان بر حافظه، هوش شما اثر می‌گذارد. طبق نظر اکثر محققان، هنگامی که استرس دارید، هورمون کورتیزول در مغز افزایش می‌یابد.

اگر شما یک خانم مسن متولد تیر هستید در اوقات فراغت و بیکاری‌تان، جدول سودوکو حل کنید. می‌توانید از روش های دیگری که به آرامش شما کمک می کند هم استفاده کنید. ممکن است گوش دادن به یک موسیقی آرام بخش و حتی یوگا به شما کمک زیادی کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر کسی به طور مداوم جدول سودوکو حل کند، دچار آلزایمر نمی‌شود.

اردیبهشتی ها، مهریها و آذریها

به غار تنهاییتان بروید و …

دخترها و پسرهای متولد مهر و اردیبهشت و آذر! از آنجا که شما شخصیت کنجکاو و تنوع‌طلبی دارید، دوست دارید از تمام علوم و دانش‌ها، انواع هنرها، ورزش‌ها و… سردر بیاورید. یک روز کوهنورد می‌شوید و یک روز یوگا کار می‌کنید، یک‌دفعه هوس نقاشی کردن و آموختن این هنر به سرتان می‌زند و روز دیگر به خواندن رمان‌های فلسفی علاقه‌مند می‌شوید.

شما باید بدانید امتحان کردن و تجربه‌ پیدا کردن در همه‌ زمینه‌ها از شما فردی باهوش نمی‌سازد زیرا شما فقط به سطح آن دانش دسترسی پیدا می‌کنید و عمیقا به آن نمی‌پردازید چون بسیار تنوع‌طلب هستید و زود حوصله‌تان از انجام کارهای تکراری سر می‌رود. راهکار ما به شما این است که مدتی فکر کنید یا با یک مشاور مشورت کنید تا علاقه‌ اصلی خودتان را کشف کنید و در آن زمینه‌ خاص عمیقاً به فعالیت بپردازید. این‌گونه است که بر هوش شما افزوده می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Milad

Milad

1395-07-06 - 01:11 پاسخ

مردادی ها و آبانی ها که کلا پنج تخته شون کمه و جزو انسان ها محسوب نمیشن واسه هیمن حذفشون کردن??

صدف

صدف

1394-11-13 - 07:25 پاسخ

قطعا مردادی ها چون باهوش هستند نیازی به نظر دادن ندارن پرچم بالاست یهووووو

ساسان

ساسان

1394-09-04 - 09:35 پاسخ

مردادی راه هر کاری را خودش پیدا میکند........................نیاز به کمک نداره

مصطفی

مصطفی

1394-09-04 - 09:06 پاسخ

مردادی ها ناراحت نباشن . مرداد پرچمش از همه متولدین بالاست . مردادی ها مثل شیر سرکش میمونند . به افتخار خودم و بقیه مردادی هااااااا

ریحانه

ریحانه

1394-07-22 - 10:03 پاسخ

مردادی ها کلا داری هوش وحافظه بالا هستن و ذاتی و ابدی باهوشن..:)

عارفه

عارفه

1394-07-20 - 18:06 پاسخ

ما مردادی هام که کلا اسطوره هستیم و الگو بقیه پرچما بالا

mina

mina

1394-07-20 - 17:13 پاسخ

پ ابانوووووو مرداد کوووووووو

erfan

erfan

1394-07-18 - 19:53 پاسخ

pas mordad kojas

حسین

حسین

1394-07-09 - 10:18 پاسخ

به نظر من نویسنده این مطلب خودش مردادی بوده و معلومه پرچم مردادی ها بالاس نیازی به تقویت ندارن خدا دادی تقویت شده اند بزن اون دست قشنگه رو برا مردادیها

فرناز

فرناز

1394-05-28 - 08:12 پاسخ

مردادم ک ولش کن ... بقیه ی ماه ها زنده باشن :////////

غزل

غزل

1394-05-04 - 12:17 پاسخ

ما مردادیا هم ک اصولا آدمای باهوشی هستیم و نیاز ب تقویت نداریم پس مال ما مردادیا کو؟؟؟؟