معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت سوم )

دکتر چکوفسکی به شما می‌گویـد چطـور خـوش‌انـدام شوید

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت اول )

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت دوم )

الو دکتر می گوید : همه افراد مثل هم چاق نیستند. همان‌طور که حتما دیده‌اید بعضی پایین‌تنه چاق دارند، بعضی شکم چاق و بعضی دیگر دست‌ها و پاهای چاقی دارند. اولین بار در سال 1002 ، چهار شکل مختلف بدنی توسط دکتر ادوارد چکوفسکی معرفی شد. طبق گفته او انواع فرم‌های بدنی در 4 شکل کلی گلابی، سیب، ساعت شنی و مستطیلی قرار می‌گیرند. یعنی بدن هر فرد متعلق به یکی از این اشکال خواهد بود. هر فرم بدنی برای اینکه بتواند اندام متناسبی داشته باشد لازم است از رژیم غذایی خاص و ورزش‌های متفاوتی کمک بگیرد. کم‌ کردن وزن براساس فرم بدنی هوشمندانه‌تر است و راحت‌تر انجام خواهد شد. به علاوه شما با آگاهی از فرم بدن خود می‌توانید اشکالات آن را رفع کنید و زیباتر و متناسب‌تر به نظر برسید.

اندام گلابی

اسپینینگ ایدهآل است

فرم کلی: بدن این افراد درست مثل یک گلابی بالا تنه لاغر و پایین‌تنه چاق دارند. در واقع پهنای باسن در آنها بیشتر از 5 سانتی‌متر از پهنای سینه بیشتر است. کمر فقط کمی از سینه کوچک‌تر است و اختلاف پهنای آن با باسن، بیشتر از 7 سانتی‌متر است. در واقع اگر کسی به بالاتنه این افراد نگاه کند حس می‌کند فرد لاغرتر از سایز واقعی خود دیده می‌شود و اگر پایین‌تنه را ببیند حس می‌کند فرد چاق‌تر از اندازه واقعی خود است. این اندام بین زن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد اما بعضی مردها هم دارای این فرم بدنی هستند.

بهترین ورزش برای این افراد ایروبیک است. آنها می‌توانند از ورزش‌هایی مثل اسپینیگ هم برای کاهش وزن استفاده کنند.

روش‌های تناسب اندام: معمولا نقاط چاق بدن این افراد از باسن به پایین است، به خصوص در بخش خارجی ران‌ها. این چاقی باعث می‌شود ران‌های آنها از جلو منظره بدی داشته باشد. ورزش نکردن می‌تواند باعث تراکم چربی بیشتر در این نواحی شود. در واقع این افراد در باسن و ران استعداد بیشتری برای جذب چربی دارند.

بهترین ورزش برای این افراد ایروبیک است. آنها می‌توانند از ورزش‌هایی مثل اسپینیگ هم برای کاهش وزن استفاده کنند. نکته مثبت این اندام این است که معمولا به راحتی با ورزش لاغر می‌شود.

منبع : alodoctor.com

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت چهارم )

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ