معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت اول)

دکتر چکوفسکی به شما می‌گویـد چطـور خـوش‌انـدام شـوید

الو دکتر می گوید : همه افراد مثل هم چاق نیستند. همان‌طور که حتما دیده‌اید بعضی پایین‌تنه چاق دارند، بعضی شکم چاق و بعضی دیگر دست‌ها و پاهای چاقی دارند. اولین بار در سال 1002 ، چهار شکل مختلف بدنی توسط دکتر ادوارد چکوفسکی معرفی شد. طبق گفته او انواع فرم‌های بدنی در 4 شکل کلی گلابی، سیب، ساعت شنی و مستطیلی قرار می‌گیرند. یعنی بدن هر فرد متعلق به یکی از این اشکال خواهد بود. هر فرم بدنی برای اینکه بتواند اندام متناسبی داشته باشد لازم است از رژیم غذایی خاص و ورزش‌های متفاوتی کمک بگیرد. کم‌ کردن وزن براساس فرم بدنی هوشمندانه‌تر است و راحت‌تر انجام خواهد شد. به علاوه شما با آگاهی از فرم بدن خود می‌توانید اشکالات آن را رفع کنید و زیباتر و متناسب‌تر به نظر برسید.

اندام سیبی

وزنه نزنید

فرم کلی: افرادی که این فرم بدنی را دارند ناحیه کمر و سینه آنها تقریبا اندازه مشابهی دارد اما باسن آنها به میزان قابل توجهی کوچک‌تر است. دور باسن این افراد حداقل 7 سانتی‌متر از دور سینه آنها کوچک‌تر است. این فرم بدنی درست در مقابل فرم بدنی گلابی قرار می‌گیرد. این افراد بالاتنه بزرگ‌تر، قوی‌تر و چاق‌تری نسبت به پایین‌تنه دارند و پاهای‌شان لاغر است. این فرم بدنی بین زنان و مردان مشترک است.

بهترین راه کاهش وزن برای این افراد تمرینات ایروبیک به همراه ورزش‌های استقامتی در شکم و بالاتنه است .

روش‌های تناسب اندام: چاق‌ترین بخش بدن این افراد بازوها، سینه و شکم است. بهترین راه کاهش وزن برای این افراد تمرینات ایروبیک به همراه ورزش‌های استقامتی در شکم و بالاتنه است. ورزش‌هایی که باعث تقویت عضلات کمر می‌شوند می‌توانند به این افراد کمک کنند زیرا کمر آنها در معرض فشار زیادی از جانب وزن آنها قرار دارد. این افراد باید از تمرینات بدنسازی بالاتنه به ‌شدت اجتناب کنند چون به عدم تناسب آنها دامن می‌زند.

منبع : alodoctor.com

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت دوم )

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت سوم )

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت چهارم )


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ