رازهای کاهش وزن بر اساس گروه خونی

مواد غذایی مضر برای تناسب اندام گروه های خونی مختلف

الو دکتر می گوید : گروه خونی تان می گوید  این ها را  نخورید!

دانشمندان به تازگی متوجه شدهاند افرادی که گروههای خونی مشابه دارند، دارای ویژگیهای مشابهی هستند. بدن این افراد به غذاهای خاصی واکنشهای مشابه نشان میدهد و سیستم ایمنی بدنشان شبیه هم عمل میکند تا حدی که در ژاپن رستورانهایی تاسیس شده که به افراد بر اساس گروه خونی غذاهای خاصی را پیشنهاد میکند. این افراد همانطور که بهتر است غذاهای خاصی را بخورند، بهتر است از غذاهای خاصی هم پرهیز کنند. این توصیههای خاص برای گروههای خونی مختلف تنظیم شده است.

گروه خونی O

افراد این گروه چه در رشته‌های ورزشی و چه در کسب و کار، همیشه در خط مقدم هستند. آنها عاشق رقابت و ریسک‌پذیری هستند و می‌توانند در هر گروه، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می‌دانند برای چه چیزی تلاش می‌کنند.

کلم نخورید

بدن این افراد با گوشت قرمز سازگاری بیشتری دارد. البته نه به این معنا که فقط باید گوشت قرمز بخورند. آنها می‌توانند میزان این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بالاتر ببرند. در عین حال بهتر است در خوردن غلات صبحانه که پایه گندم دارند ملاحظه بیشتری داشته باشند. غلات دیگر غیر از گندم برای‌شان مفیدتر خواهد بود. محصولات لبنی اما ممکن است به خوبی با مزاج آنها سازگار نشود. بین حبوبات هم بهتر است خوردن لوبیا را محدود کنند. انواع مختلف لوبیا ممکن است باعث ناراحتی گوارشی در آنها شود. سویا و انواع قارچ هم برای آنها خوب نیست. ممکن است در هضم سویا مشکل داشته باشند. بهتر است از خوردن کره بادام‌زمینی اجتناب کنند. خوراکی دیگری که ممکن است برای آنها مشکل درست کند انواع کلم است. کلم سفید و قرمز، گل کلم یا کلم بروکسل با هم فرقی ندارند. در آخر هم این که بهتر است این افراد مصرف زیتون را هم محدود کنند.

گروه خونی A

این گروه افرادی مشکلپسند و منظم هستند. این افراد عاشق موقعیتهای شفاف بوده و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی میکنند. چنین افرادی مدام به فکر سروسامان دادن به اوضاع هستند و حتی لباس پوشیدنشان هم همیشه مرتب است.

قرمز و سفید  نخورید

بدن افرادی که گروه خونی A دارند با گوشت‌های سفید بیشتر هماهنگ می‌شود بنابراین بهتر است از مصرف گوشت‌های قرمز تا جایی که می‌توانند خودداری کنند و اگر برای‌شان ممکن است مصرف این نوع گوشت را به یک تا دو بار در هفته محدود کنند. برای این افراد گوشت ماکیان و گوشت دریایی می‌تواند به یک اندازه مفید باشد. علاوه‌بر این بهتر است در مصرف گندم هم صرفه‌جویی کنند. به جای نان سفید گندم می‌توانند از نان جوی سبوس‌دار یا نان چاودار استفاده کنند. برنج هم گزینه بسیار خوبی برای آنهاست. آنها با خوردن انواع لبنیات غیر از پنیر مشکلی نخواهند داشت. تنها محصول لبنی که لازم است خوردن آن را محدود کنند، پنیر است. منظور از پنیر، تمام انواع پنیرهاست، از پنیر پیتزا تا پنیر سفید صبحانه. آنها می‌توانند برای صبحانه غلات آماده بخورند.

گروه خونی  B

شاید بتوان گفت این گروه جالب‌ترین آدم‌های روی زمین هستند. گرچه تحمل افراد این گروه خونی سخت است اما خصوصیاتی دارند که در اوج پیچیده بودن آنها را جذاب جلوه می‌دهد. این افراد به شدت رک هستند و به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند.

آجیل نخورید

گوشت مرغ و ماکیان برای افراد این گروه خوب نیست. آنها می‌توانند گوشت قرمز و گوشت‌های دریایی را جایگزین گوشت‌های ماکیان کرده و مصرف گوشت مرغ و پرندگان دیگر را به یک یا دو بار در هفته محدود کنند. این افراد هم مثل گروه پیش لازم است نان گندم سفید را با نان‌های جو یا چاودار یا دیگر نان‌های سبوس‌دار جایگزین کنند. به احتمال زیاد بدن آنها با آجیل هم هماهنگ نمی‌شود. چربی آجیل ممکن است آنها را بیش از افراد دارای گروه‌های خونی دیگر چاق کند. دانه سویا هم برای آنها مناسب نیست. این روزها فصل کدو تنبل است که بهتر است افراد دارای گروه خونی B از خوردن آن اجتناب کنند. در کنار تمام اینها مصرف انواع زیتون، نارگیل و ریواس هم به این افراد توصیه نمی‌شود.

گروه خونی AB

فرهیختهترین گروه اینها هستند. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب میآیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند، میتوانند آشوبها را آرام کنند، دیگران را نقد کنند و با شوخیهایشان جمعیتی را سرحال بیاورند.

کره و فلفل نخورید

افراد دارای این گروه خونی می‌توانند انواع مختلف گوشت‌ها را به جز میگو به راحتی مصرف کنند. در واقع آنها متنوع‌ترین برنامه غذایی را دارند اما در عین تنوع بهتر است از خوردن کره اجتناب کنند. علاوه بر کره، تنها محصول لبنی که معمولا با بدن آنها سازگار نیست، شیر است اما بقیه لبنیات را می‌توانند بدون نگرانی مصرف کنند. بین سبزی‌ها تنها لازم است انواع فلفل شامل دلمه‌ای یا فلفل تند و تربچه را با احتیاط مصرف کنند. بین میوه‌ها هم به جز موز و گلابی می‌توانند بقیه را به راحتی مصرف کنند. آنها باید بدانند موز و گلابی ممکن است سیستم گوارشی آنها را اذیت کند.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Farnaz

Farnaz

1394-04-25 - 05:44 پاسخ

عالی بود