درمـان‌های شگفت‌انگیـز پوسـت در زمستـان (قسمت اول )

لوازم آرایشی مناسب فصل زمستان

الو دکتر می گوید : این روزها که کم‌کم هوا شروع به خنک‌شدن می‌کند، می‌تواند خشکی پوست را برای شما به همراه داشته باشد اما با کمی تغییر در عادت‌های روزانه می‌توانید دچار این مشکل نشوید.

وقتی فصل عوض می‌شود و آب و هوا تغییر می‌کند تغییراتی هم در پوست و موی شما به وجود می‌آید به‌خصوص با شروع فصل پاییز وقتی هوا رو به سردی می‌رود پوست و مو که تابش گرم خورشید را تحمل کرده آمادگی زیادی برای خشک‌شدن دارد و ظاهری پژمرده و بدون آب پیدا می‌کنند به‌خصوص اگر هر روز در معرض بادهای پاییزی قرار بگیرند بنابراین باید شیوه مراقبتی متفاوتی را برای پوست و مو در پیش بگیرید.

زمستان فصل درمان است

ممکن است پوست شما در تابستان به دلیل تابش آفتاب کمی آسیب‌دیده باشد و روی آن لک‌هایی به وجود آمده یا رنگ آن یکنواختی خود را از دست داده باشد یا حتی کمی ناهموار شده باشد. این روزها که شدت نور آفتاب کمتر شده ‌است وقت درمان پوست‌تان است. سرم‌ها یا کرم‌های لکه‌بر و مغذی می‌تواند به پوست شما کمک زیادی کند. محصولات و کرم‌های روشن‌کننده‌ای در داروخانه‌ها وجود دارد که می‌تواند دوباره یکنواختی را به پوست شما بازگرداند. مثلا کرم‌های حاوی هیدروکینون برای این منظور مفید است.

پوست شما کدر یا خشک شده؟

قبل از اینکه به دنبال استفاده از هرگونه محصول آرایشی یا بهداشتی باشید، اول از همه به رنگ طبیعی پوست توجه کنید. آیا پوست‌تان به دلیل آفتاب تابستان یا کلر استخرها بدون آب و پژمرده و کدر نشده‌است؟اگر جواب این سؤال مثبت باشد شما نیاز به محصولاتی دارید که دوباره انرژی و طراوت را به پوست بازگرداند. آیا به دلیل سرد شدن هوا در پوست‌تان احساس خشکی نمی‌کنید؟ اگر جواب این سؤال هم مثبت است باید تغییری در مراقبت‌های پوستی خود ایجاد کنید و بعضی از محصولات آرایشی و بهداشتی را که تابستان استفاده می‌کردید تعویض کنید و به جای آنها محصولاتی را بخرید که حاوی مرطوب‌کننده باشد.

برنزه‌کننده‌ها را کنار بگذارید

شاید شما دوست داشته ‌باشید که در تمام طول سال پوست‌تان تیره‌تر یا برنزه باشد اما به طور حتم محصولات برنزه‌کننده‌ای که در تابستان استفاده می‌کردید چندان برای این فصل مناسب نیست و هم می‌تواند رنگی مصنوعی و زننده به پوست بدهد و هم به پوست آسیب برسانند. البته اگر اصرار دارید که برنزه بمانید می‌توانید از محصولات و کرم‌های برنزه‌کننده بسیار سبکی استفاده کنید که رنگ بسیار کمی دارند و چهره شما را مصنوعی نمی‌کنند چون به هر صورت رنگ برنزه در فصل زمستان چندان طبیعی نیست.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ