درمان افسردگی ، آنفلو آنزا و چاقی شکمی با مواد غذایی

خواص درمانی میو ه ها و سبزیجات

کدام‌شان ضدافسردگی است؟

نمک، فلفل یا پودر سیر؟

الو دکتر می گوید : اگر می‌خواهید افسردگی به‌ویژه در روزهای کم نور پاییز و زمستان گریبان‌تان را نگیرد، گذشته از بالا بردن مقاومت روان‌تان، باید به فکر خورد و خوراک‌تان هم باشید. از نظر پژوهشگران مصرف برخی مواد خوراکی می‌تواند شما را از افسردگی دور کرده و حال‌تان را بهتر کند. محققان می‌گویند غذاهای تند، تولید سرتونین (هورمون‌های احساس خوبی) را افزایش می‌دهند و به این ترتیب عصبانیت و افسردگی را از بدن دور می‌کنند. پس اگر این روزها احساس می‌کنید خلق‌تان تنگ است، کمی فلفل به غذای‌تان اضافه کنید.

کدام‌شان آنفلوآنزا  را درمان می‌کند؟

گشنیز، میخک یا زرشک؟

این روزها شروع دوره سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. اگر شما هم در این روزها با سرفه و آب‌ریزش بینی دست و پنجه نرم می‌کنید، گذشته از مشورت با پزشک، می‌توانید به عطاری بروید و کمی میخک بخرید. محققان می‌گویند چوب میخک نه تنها ضدباکتری است بلکه خواص ضدویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آنها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید 2عدد چوب میخک را در یک فنجان آب‌جوش بریزید و یک تکه پوست دارچین و یک شاخه آویشن هم در آن بیندازید. اجازه دهید موادتان به مدت 3 دقیقه بجوشد و سپس بگذارید تا یک ربع دم بکشد. نوشیدن مرتب این دمنوش ویروس را خیلی زود از بدن شما بیرون می‌کند.

کدام‌شان داروی لاغری است؟

گلابی، بادمجان یا گوجه؟

الو دکتر  معتقد است خوردن میوه‌هایی که کالری موردنیاز برای هضم کردن‌شان از کالری خودشان بیشتر است، به لاغر شدن کمک می‌کند اما گذشته از این، برخی میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانند در دوره رژیم یاور خوبی برای شما باشند. بادمجان یکی از این میوه‌هاست. فیبر موجود در بادمجان باعث می‌شود تا شما پس از مصرف آن احساس سیری داشته باشید و میزان کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. این صیفی نقشی پیشگیرانه در برابر ابتلا به سرطان دارد و به‌دلیل دارا بودن فیبر خوراکی به درمان سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. بادمجان حاوی مقدار قابل‌توجهی آب و ترکیبات مفید است و به همین دلیل مصرف آن برای داشتن مو و پوست سالم توصیه می‌شود، بنابراین در افرادی که پوست و موی خشکی دارند، مصرف این خوردنی مفید می‌تواند تامین‌کننده آب مورد نیاز برای بدن باشد.

چاقی شکمی را با کدام یک کم کنیم؟

انار، آلبالو یا کیوی؟

متخصصان می‌گویند برخی مواد غذایی با ترکیباتی که در خود دارند، روی انباشته شدن سلول‌های چربی تاثیر می‌گذارند و مانع از چاقی موضعی می‌شوند. از نظر آنها انار یکی از این میوه‌هاست که میزان تشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم را کم می‌کند و مانع بروز چاقی شکمی در افرادی می‌شود که آب انار مصرف می‌کنند. از طرف دیگر، به گفته متخصصان انار برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف، مشکل گردش خون، دریافت پایین غذایی و چربی خون بالا دارند، ‌مفید است و با پایین آوردن فشار خون، خطر بروز حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

 منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ