اثرات لبخند بر بدن

لبخند بزنید و جوان وسلامت بمانید!

الو دکتر می گوید : لبخند علاوه بر تاثیرات روحی اثرات مثبت زیادی از لحاظ جسمی نیز روی بدن انسان دارد که به اختصار به برخی از این اثرات اشاره میکنیم.

۱.کاهش تعداد ضربان قلب: لبخند با تنظیم فشار خون حین خندیدن باعث کاهش احتمال بروز بیماریهای قلبی میشود.

۲.کاهش استرس: استرس به عنوان شکلی شایع و عمومی در دنیای مدرن به عنوان علت تعداد زیادی از بیماریها شناخته شده است که با کمک لبخند و خنده از طریق آزاد شدن هورمون اندورفین حین خنده میتوان استرس را کاهش داد یا کنترل کرد.

۳. احساس رضایت و سرخوشی: هنگام لبخند زدن و خندیدن هورمون اندورفین علاوه بر کاهش استرس باعث تجربه احساسی بهتر از قبل و افزایش سطح روحیه میشود حتی اگر لبخند کاملا واقعی نباشد و علت خاصی نداشته باشد.

۴.جلب اعتماد سایرین: تحقیقات نشان داده ما به طور ناخودآگاه به افرادی که لبخند بر لب دارند اعتماد بیشتری داشته و با آنها بهتر و راحتتر ارتباط برقرار میکنیم.

۵. افزایش سطح آستانه درد: میتوان از لبخند و خنده به عنوان یک تسکیندهنده طبیعی استفاده کرد چراکه هنگام لبخند هورمونهایی در بدن ترشح شده که باعث کاهش احساس درد میشوند.

۶. افزایش جذابیت و زیبایی چهره: هر چهرهای با لبخند زیباتر است. حال اگر فرد لبخندی زیبا نیز داشته باشد، این جذابیت دوچندان میشود.

۷.کسب موفقیت: لبخند˛باعث ایجاد حس اعتماد به نفس میشود. در روابط اجتماعی و کاری افرادی که مرتب لبخند بر لب دارند توانایی تاثیرگذاری بیشتر و کسب موفقیت بیشتری نیز دارند.

۸. جوانتر به نظر رسیدن: یک لبخند زیبا صاحب خود را به مراتب جوانتر نشان میدهد.

۹. افزایش طول عمر: تحقیقات نشان داده افرادی که مرتب لبخند بر لب دارند با توجه به توانایی کنترل استرسها طولانیتر زندگی میکنند.

۱۰.تقویت سیستم ایمنی: آرامش ناشی از لبخند و شاد بودن به سیستم ایمنی بدن امکان موثرتر بودن و درستتر عمل کردن را میدهد.

۱۱. مورد توجه بودن: کسانی که به طور مرتب لبخند بر لب دارند به طور ناخودآگاه باعث ایجاد آرامش در بین اطرافیان نیز شده و سایرین همواره علاقهمند به حضور آنها در بین خود هستند.

12.تقویت مثبتاندیشی و حس امیدواری: لبخند همواره باعث ایجاد حس مثبتاندیشی برای صاحب خود است برای مثال سعی کنید به نکتهای منفی و آزاردهنده تفکر کنید، ناخودآگاه لبخند از چهره شما محو میشود و بالعکس.

به کمک لامینیتها، لبخندتان را اصلاح کنید

اما چرا با وجود این همه مزایا ما خود را از نعمت لبخند محروم میکنیم؟ علاوه بر مشکلات ناشی از زندگی مدرن و شهری کنونی، اصلیترین علت عدم لبخند زدن و بشاشیت عدم رضایت ما از فرم لبخند و دندانهایمان است. از این رو ما به طور ناخودآگاه سعی در پنهان کردن لبخند خود یا کنترل آن به طرق مختلف داریم که باعث محرومیت از فواید این درمانگر روحی و جسمی که در نهاد ما قرار گرفته است میشود. اما با طراحی طرح لبخند و کمک لامینیتهای سرامیکی امکان تصحیح فرم دندانها و ایجاد هارمونی و همآوایی بین دندانها، لبها و فرم صورت هر فرد وجود دارد. پس از این طراحی میتوانیم اعتماد به نفس خود را بالا برده، راحت و زیبا بخندیم و از فواید این معجزه روحبخش هرچه بیشتر بهرهمند شویم.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ