در مورد ناباروری مردان چیزی می دانید ؟ (قسمت دوم )

همه مشکلات مردانی که پـدر نمی شوند.


در مورد ناباروری مردان چیزی میدانید  ؟ (قسمت اول )

الو دکتر می گوید : پزشکان امروز اذعان دارند که نقش زوجین در این امر یکسان است و زن و مرد هر دو حدود 35 تا 40 درصد از علل ناباروری را شامل میشوند.

هزینههای درمان چقدر است؟

از آنجا که بسیاری از تجهیزات و داروهایی که برای درمان ناباروری در کشور مورد استفاده قرار میگیرد، وارداتی است، تحریمهای اخیر تاثیر زیادی بر هزینههای تامین دارو و تجهیزات گذاشته و این مسئله موجب شده تا هزینههای درمان ناباروری دو برابر شود. در حال حاضر هزینه هر دوره درمان ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینیکی و اتاق عمل بسته به میزان مشکلات زوجها بین 5/2 تا 5 میلیون تومان هزینه به دنبال دارد و  هر زوج برای درمان باید 3 تا 4 دوره درمانی را پشت سر بگذارد که بخشی از این هزینهها  مربوط به بخش تشخیص دلایل نازایی برای برخی زوجهاست. در این شرایط جراحیهای تشخیصی به زوجها توصیه میشود که در کنار سونوگرافی و آزمایشهای مختلف حدود 50 تا 500 هزار تومان هزینه دارد و مابقی هزینهها در بخش درمان مربوط به داروهایی است که باید توسط زوج مصرف شود، مثل نسخهها و داروهایی که گاهی باید سه تا چهار بار برای درمان قطعی  تجویز شود.

شایعترین علت ناباروری در مردان

80 تا 90 درصد مردان به دلیل الیگواسپرمی ناباروری را تجربه میکنند. این گروه از مردان اسپرم تولید میکنند اما اسپرم آنها مشکلاتی دارد. مثلا گروهی از این مردان تعداد اسپرم کمی دارند و تعداد اسپرم آنها زیر 20 میلیون در میلیلیتر است. این مسئله دلایل مختلفی دارد وگاهی موقتی و قابل درمان است. باید توجه داشت در این شرایط اسپرم توانایی رسیدن به تخمک را ندارد و نمیتواند فرد را بارور کند که خوشبختانه برای درمان این مورد راهحلی وجود دارد و میتوان با خارج کردن تخمک از بدن زن و تزریق کردن اسپرم مرد به داخل تخمک زن برای باروری اقدام کرد.در مواردی که اسپرم وجود دارد اما توانایی رساندن خود به تخمک را ندارد یعنی تحرک لازم را ندارد یا در جای خود تحرک نشان میدهد و نمیتواند از مسیر لولههای رحمی به تخمک برسد، میتوان با راهکارهایی برای غلبه بر این اختلال اقدام کرد و درمان را انجام داد.

تراتواسپرمی و ناباروری مردان

یکی دیگر از عواملی که باعث ناباروری در مردان میشود و در بسیاری از مردان نابارور دیده میشود تراتواسپرمی است که به شکل ظاهری و وضعیت اسپرمها مربوط میشود. در شرایطی که بیش از 4 درصد اسپرمهای مرد شکل طبیعی و نرمال نداشته باشد، در این شرایط قادر به ایجاد جنین طبیعی نیستند. بروز این اختلال دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها آسیب به بافت بیضه و عوامل بیرونی و محیط است که به طور مستقیم بر اسپرم و ظاهر آن نیز تاثیر میگذارد.

کدام مرکز  را انتخاب کنید

زوجها برای درمان ناباروری باید به مراکز سرشناس و معتبر در زمینه درمان ناباروری مراجعه کنند . زوجها بهتر است مراکزی را برای درمان انتخاب کنند  که در آنجا متخصص ناباروری مردان، متخصص ناباروری زنان و جنینشناس وجود داشته باشد چراکه درمان ناباروری نیاز به کار گروهی دارد و باید همزمان علت ناباروری در مرد و زن مورد بررسی قرار بگیرد  و مشکلات و احتمالاتی که باعث ناباروری در مردان و زنان میشود به طور کامل بررسی شود. مراکزی که در وهله اول تشخیص درستی از ناباروری و دلایل ناباروری مراجعان خود داشته باشند و با کار گروهی عوامل مختلف ناباروری در زن و مرد را بررسی کنند بهترین انتخاب برای درمان زوجهای نابارور هستند. پیدا کردن این مراکز کار چندان دشواری نیست؛ کافی است با انجمن ناباروری تماس بگیرید یا از پزشکتان درباره چنین مراکزی پرسوجو کنید.

 منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ