ورزش را دوست ندارید؟ اما می خواهید لاغر شوید…

غزاله ذوالفقاری
همیشه برای ورزش نکردن دلیلی دارید؟ در این مقاله راه های تفریحی برای ورزش و حرکت کردن به شما می آموزیم تا دیگر بهانه ای نداشته باشید.

همیشه برای ورزش نکردن دلیلی دارید؟ در این مقاله راه های تفریحی برای ورزش و حرکت کردن به شما می آموزیم تا دیگر بهانه ای نداشته باشید.

دلیل اول: ورزش کردن خیلی کسل کننده است

میفهمم چه میگویید. اما همیشه راه های جذاب برای ورزش کردن وجود دارد باید ببینید چه کاری جذاب است و سعی کرد متفاوت بود. لیستی از کارهای مورد علاقه ی خود تهیه کنید و آنهایی را که فعالیت فیزیکی به حساب می آیند را جدا کنید. اگر میخواهید مدتی را خارج از خانه سپری کنید رفتن به باشگاه بدترین جا برای این کار است، به جای آن به پارکی بروید و پیاده روی کنید. و یا اگر تلوزیون تماشا کردن را خیلی دوست دارید میتوانید یک وسیله ی ورزشی ( مثلا تردمیل ) را در برابر تلوزیون قرار دهید و همینطور که ورزش میکنید تلوزیون هم تماشا کنید با این کار خود را هنگام ورزش کردن مشغول میکنید و گذر زمان را متوجه نمیشوید. چند ایده برای اینکه در جهت درست حرکت کنید:

ایده های ورزشی:

به یک گروه پیاده روی ملحق شوید و یا گروه خود را بسازید: صحبت کردن با کسه دیگر در حال پیاده روی کار را بسیار آسان میکند و جلوی کسل شدن را میگیرد.

ترکیب تلوزیون و تردمیل: برنامه ی مورد علاقه خود و زمان ورزش کردن را یکی کنید هم از برنامه لذت میبرید هم ورزش میکنید.

در حال ورزش به یک کتاب صوتی گوش دهید

میتوانید به یک گروه ورزشی و یا انجمن مبارزه با چاقی ملحق شوید. ارزش امتحان کردن را دارد.

دلیل دوم: ورزش که میکنم دردم میگیرد!

بله درست است. اما همیشه به این حال نمی مانید. مطمئنا گاهی مجبور به انجام ورزش های میشویم که انجامشان آسان نیست. بیشتر چیزها در زندگی آسان بدست نمی آید. نکته ی جالب درباره ورزش این است که بعد از شروع همه در آن پیشرفت میکنند. یادم می آید وقتی بچه بودم یک دوچرخه ی کلاسیک و کوچک داشتم وقتی کامل یاد گرفتم دوچرخه سواری کنم صبح و شب روی آن به این طرفو آن طرف میرفتم. شما هم بچگی یادتان می آید؟ زمانی که ورزش کردن بازی بود؟ اما بزرگ شدیم و بازی جای خود را به کار داد دیگر ورزش بازی نیست کار است.

شاید بهتر است به عقب برگردیم جایی که همه چیز کار نبود. بیرون بروید فوتبال بازی کنید تنیس، بدمینتون و خیلی بازی های دیگر که در اصل همان ورزش است.

ایده های ورزشی

بازی که در بچگی دوست داشتید را به اندازه ی نیاز امروزتان انجام دهید. مسلم است که اوایل کار آسانی نخواهد بود اما عادت میکنید و در انجام آن بهتر میشوید.

دلیل سوم: من حتی نمیدانم از کجا باید شروع کنم

20 دقیقه در روز برای شروع کافیست. بهترین کار پیاده روی است چون همه میدانیم چطور باید انجامش دهیم. هر دو هفته 5 دقیقه به زمان پیاده روی خود اضافه کنید تا زمانی که به 45 تا 60 دقیقه در روز برسید.

ایده های ورزشی:

داشتن یک مربی ورزشی: من از حامیان داشتن یک مربی ورزشی هستم. خیلی ها فکر میکنند داشتن یک مربی ورزشی بسیار هزینه بر و گران است در حالی که هزینه یک ماه مربی ورزشی برابر با هزینه یکبار خوردن شام با خانواده در رستوران است.

همچنین مربی ورزشی میتواند به شما دستورات ورزشی دهد که در خانه و در وقت آزاد خود آنها را مطابق با توان خود انجام دهید. شاید هم فقط به یک همراه نیاز داشته باشید که تمرینات خود را به همراه او انجام دهید.

دلیل چهارم: من برای ورزش کردن وقت ندارم

چه کسی وقت دارد؟ بیشتر ما ورزش را به عنوان یک فعالیت اضافه که باید بین همه ی کارهای روزانه جا داده شود نگاه میکنیم. رفتن به باشگاه و کلاس ورزشی را هم که اصلا حرفش را نزن چنین چیزی امکان ندارد در برنامه ی روزانه جا شود!.

ایده های ورزشی:

کلید کار این است که ورزش و فعالیت مورد نظر با کارهای روزانه هماهنگ باشد. راهی پیدا کنید که ورزش را تبدیل به کارهایی کند که همیشه انجام میدادید. راه های کلاسیکی را به شما نشان میدهیم که ورزش را وارد کارهای معمول خود کنید:

اگر کودک خود را به کلاس فوتبالش میبرید ، برای بازی به پارک میروید یا هر جای دیگر وقتی کودک مشغول است شما هم ننشینید و از دیدن کودک خود لذت ببرید بلند شوید و از پله ها بالا و پایین بروید و یا همینطور که مراقب کودک خود هستید قدم بزنید مطمئن باشید یک جا نشستن شما برای کودک زیاد مهم نیست.

20دقیقه از زمان استراحت خود برای ناهار را به پیاده روی اختصاص دهید.

بعد از اینکه از سرکار برگشتید مستقیم به طرف خانه نروید اول نیم ساعت پیاده روی کنید سپس سوار ماشین بشوید و به طرف منزل حرکت کنید. اگر نیم ساعت دیرتر به خانه بروید دنیا به پایان نمیرسد.

صبح 20 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید با همان پیژامه ای که تنتان هست روی تردمیل بروید حتی لازم نیست لباس عوض کنید، میتوانید خود را یک قهوه هم میهمان کنید و همینطور که روی تردمیل راه میروید قهوه میل کنید.

تا به حال به رفتن سرکار با دوچرخه فکر کرده اید؟ یا اینکه یک یا دو ایستگاه قبل از محل کار از تاکسی یا اتوبوس پیاده شوید و ادامه ی راه را پیاده روی کنید؟ این کار را به راحتی میتوانید انجام دهید حتما امتحانش کنید.

(منبع: دکتر کرمانی)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ