پیوند قلب از یک اهداکننده مرده

دستاوردهای پزشکی 2014 (قسمت اول )

بهترین ویژگی پزشکی این است که همیشه راهی برای بازابداع خود پیدا می‌کند. سال 2014 با تمام رویدادهای هیجان‌انگیز و امیدوارکننده علمی‌اش رو به پایان است و دانشمندان در این سال توانسته‌اند معماهای پزشکی را حل کرده یا گامی به حل آن نزدیک شوند.

امسال سال بزرگی برای ابتکارات بهداشتی بود و انسان‌ها به مدت بیشتر و سالمتر از گذشته به زندگی خود ادامه می‌دهند. در اینجا به تشریح برخی از دستاوردهای پزشکی از نگاه مجله Medical Daily در سال 2014 پرداخته شده است.

پیوند قلب از یک اهداکننده مرده

وقتی صحبت پیوند عضو به میان می‌آید؛ زنده بودن اهداکننده یکی از ضروریات می‌شود اما دستاورد محققان امسال این قانون را شکست. در ماه اکتبر، تیمی از دانشمندان استرالیایی توانستند با احیای قلب‌ اهداکنندگان مرده و پیوند موفق آن‌ها به بیماران در فهرست انتظار تاریخ‌ساز شوند. حدود 20 دقیقه پس از آنکه قلب از تپش بازایستاد، پزشکان آن را درون دستگاهی موسوم به «قلب در جعبه» قرار دادند که اکسیژن لازم برای این اندام را تامین می‌کرد. پس از برداشتن قلب از درون دستگاه، محققان توسط دستگاهی موسوم به OCS-HEART به آن محلول نگهدارنده تزریق کردند تا عضو را تازه نگه دارند. جراحان بیمارستان سنت وینسنت برای نخستین بار در جهان موفق به پیوند قلبی شدند که از تپش باز ایستاده بود. (ایسنا)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ