بیماری‌ها و عوارض ناشی از تاتو

عفونت و سرطان‌ها از عوارض تاتو کردن و خالکوبی است.

خالکوبی عامل سرطان پوست

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نصرت پورسینا با بیان این که یکی از عوارض زودرس خالکوبی، عفونت است، افزود: عفونت حاصل از خالکوبی ممکن است بسیار حاد باشد به طوری که هفت تا 10 روز بعد از تاتو شروع می شود. تاتو یا خالکوبی ابرو نیز سبب التهاب شدید چشم، ابرو و پیشانی می‌شود که به این عارضه سلولیت گفته می‌شود.

وی افزود: شایع شدن خالکوبی در سال های اخیر که بیشتر به دلیل زیبایی انجام می‌شود، باعث بروز عوارضی بر روی بدن فرد می‌شود که این عوارض در اکثر موارد می‌تواند بسیار خطرناک باشد از جمله این عوارض تاثیری است که می‌تواند بر روی بافت مغز بگذارد و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند.

پورسینا افزود: با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی مشخص شد که عمل خالکوبی از نظر بهداشتی بسیار خطرناک است و شامل عوارض زودرس و دیررس می شود.

وی درباره عوارض دیررس خالکوبی نیز گفت: ممکن است فرد حساسیت بیش از حد به آفتاب پیدا کند چرا که بعضی مواد رنگی، نور را بیش از حد معمول جذب می کند و باعث آفتاب سوختگی شدید می شود.

پورسینا تصریح کرد یکی از عوارض خالکوبی که ممکن است بعد از 20 تا 30 سالگی بروز کند، سرطان های پوستی از جمله B.B.C و S.C.C است و در موارد نادری هم سرطان بسیار خطرناک پوستی بنام ملانوم در تاتوهای قدیمی گزارش شده است.

این متخصص پوست و مو توصیه کرد از هرگونه تاتو در ابرو، پلک چشم، لب و یا در بدن خودداری شود چرا که پاک کردن آن معضل بزرگی است و باید از لیزر استفاده شود و فرد نیز متحمل هزینه سنگین و درد زیاد شده و نهایتا موهای آن قسمت از بدن را از دست خواهد داد.  )تبیان )

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ