غذاهای شکم‌پرکن محبوب سلبریتی‌ها- ماریا کری

سلبریتی‌ها پزشکان و متخصصان تغذیه‌ی شخصی دارند، اما بعضی وقت‌ها می‌خواهند لذت‌های گناه‌آلود را هم تجربه کنند. بعضی از غذاهای محبوب سلبریتی‌ها شگفت‌زده‌تان می‌کند.

سلبریتی‌ها پزشکان و متخصصان تغذیه‌ی شخصی دارند، اما بعضی وقت‌ها می‌خواهند لذت‌های گناه‌آلود را هم تجربه کنند. بعضی از غذاهای محبوب سلبریتی‌ها شگفت‌زده‌تان می‌کند.
ماریا کری: پیتزا
ماریا در مصاحبه با یک مجله‌ی بریتانیایی گفت: «غذای محبوب من پیتزا است اما اجازه ندارم بخورم.» ظاهرا متخصصی که رژیم غذایی ماریا کری را طراحی کرده، سخت‌گیری‌هایی جدی در مورد او اعمال کرده؛ اما کری می‌گوید گاهی می‌رود سر وقت غذای محبوبش و از خوردنش لذت می‌برد.
واژه Junk Food که شاید بتوان عبارت «هله‌هوله» یا «خوراکی‌های مضر» یا «غذاهای شکم‌پرکن» را به عنوان معادل آن در نظر گرفت، بیش از ۳۵سال عمر دارد. گرچه شاید بتوان گفت که انواع امروزی هله هوله‌ها از ۱۵۰ سال قبل در دسترس مردم قرار گرفته‌اند اما واژه جانک فود ابتدا توسط مایکل یاکوبسن، استاد میکروبیولوژی و بنیانگذار «مرکز علم برای منافع همگانی» در سال ۱۹۷۲ به کار رفت. تنقلات به معنای امروزی به آن دسته از خوراکی‌ها گفته می‌شود که یا ارزش تغذیه‌ای اندکی دارند و یا علی‌رغم داشتن ارزش غذایی حاوی موادی هستند که می‌تواند به سلامت مصرف‌کننده ضرر وارد کند. در زبان انگلیسی جانک به معنای جنس آشغال و بی‌ارزش است. در واقع «جانک فود» ترکیبی از غذاهای آماده، نوشابه‌های گازدار و هله هوله‌های مرسوم مانند چیپس است. گرچه سهل الوصول بودن به تنهایی برای «جانک فود» بودن یک ماده غذایی کافی نیست اما متاسفانه اکثرا این گونه خوراکی‌ها به صورت آماده مصرف تهیه می‌شوند و به دست آوردن آن‌ها بسیار آسان است.
(منبع: Celebrityhealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ