پیش به سوی شادی

مهرناز زاوه
اگر قصد دارید شادتر باشید، اولویت‌های‌تان را در استفاده بهینه از میوه، طبیعت، خورشید و خواب قرار دهید.

جیمی مورتون – اگر قصد دارید شادتر باشید، اولویت‌های‌تان را در استفاده بهینه از میوه، طبیعت، خورشید و خواب قرار دهید. برای رسیدن به این نتیجه، حدود ۱۵۰۰ جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله مورد بررسی قرار گرفتند و از زمان شروع این تحقیق در سال ۲۰۱۱ پنج مقاله عمده ارائه شد که در آخرین مورد مشخص شد میزان سلنیوم – که به طور عمده از نان، ماهی، مرغ و تخم مرغ به دست می‌آید – اگر خیلی زیاد و یا بدتر از آن، خیلی کم باشد، می‌تواند جوانان را بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دهد.

دکتر تملین کانر، روانشناس دانشگاه اوتاگو می‌گوید تندرستی و خوشحالی جوانان شدیدا با میزان عادات سالم آنها گره خورده، چیزهایی که آنها فکرش را هم  نمی‌کنند که وابسته به احساسات باشد. افراد وقتی خوب می‌خورند و می‌خوابند و به طور منظم ورزش می‌کنند، بهتر می‌توانند احساساتشان را تعدیل کنند. نتیجه‌ی ایجاد عادات سالم در دوران جوانی می‌تواند یک عمر دوام پیدا کند.

در بررسی‌های انجام شده آنهایی که در طول روز هیچ نوع میوه و یا سبزی نمی‌خورند و یا حداکثر یک عدد از آن مصرف می‌کنند، کمترین میزان حالت روانی مثبت را دارند و آن دسته که میوه و سبزی بیشتری می‌خورند احساس بهتری دارند.

مواد معدنی کلیدی در نان، ماهی، مرغ و تخم‌مرغ اگر به میزان خیلی زیاد و خیلی کم مصرف شوند می‌توانند بر حال افراد تاثیر منفی بگذارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که میزان سلنیوم نامتعادلی دارند، بیشتر در خطر افسردگی‌اند، به خصوص آنهایی که کمتر از حد معمول، این مواد را مصرف می‌کنند.

دکتر کانر می‌گوید، مصرف کافی سلنیوم برای دفاع بهینه آنتی‌اکسیدانی و برای محافظت بافت‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو از طریق گلوتامین پراکسیدایز، آنزیم آنتی‌اکسیدان کلیدی، لازم است.

پیش به سوی شادی:

میوه و سبزی– مقدار کافی آن می‌تواند وضع روحی را بهبود ببخشد و حس کنجکاوی و خلاقیت را بالا ببرد.

طبیعت– شور و نشاط را بالا می‌برد. برای این کار حتما لازم نیست به یک سفر دور و دراز بروید، پیاده‌‌روی در پارک هم می‌تواند این کار را بکند.

خواب و ورزش– حداقل هفت ساعت خواب در شبانه‌روز و دوی روزانه می‌تواند حالتان را بهتر کند.

ویتامین D– ویتامین D خطر ابتلا به افسردگی را پایین می‌آورد.  پس بروید بیرون و از نور آفتاب لذت ببرید.

سلنیوم– اگر خیلی زیاد و خیلی کم مصرف شود،‌ می‌تواند علایم افسردگی را به بار بیاورد.

(منبع: Yahoonews)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ