مزیت‌های حجامت

فواید حجامت

حجامت اصطلاحاً به روشی ازخونگیری اطلاق می شودکه جهت درمان بعضی ازبیماریها بکار می رود ودارای سابقه تاریخی هفت هزارساله می باشد و به عنوان یک سنت الهی در روایات و سیره پیامبران و ائمه اطهار(ع) مطرح گردیده وجزء احکام امضائی اسلام است و درطب سنتی به عنوان رکن درمان به حساب می آید. بطورکلی حجامت یک روش درمانی بدون عوارض جانبی است و اگر به صورت تخصصی از آن استفاده شود برتری های فراونی نسبت به روشهای درمانی جاری مانند مصرف داروهای شیمیایی و جراحی دارد. مزیتهای درمان باحجامت می توان بطورخلاصه بدین شرح بیان کرد:

1-حجامت یک روش درمانی بدون عوارض جانبی است.

2-حجامت برای تمامی سنین (به جزچهارماه اول زندگی )کاربرددارد.

3-حجامت باحداقل توان فنی وتجهیزات اجرایی می تواند بیماریهای سخت ومزمن رادرمان کند.

4-حجامت هیچگونه وابستگی فنی؛ علمی وابزاری به خارج ازکشورندارد.

5-حجامت یک رفتاردرمانی سرپایی است ونیازی به تجهیزات بیمارستانی ندارد.

6-درحجامت فاکتورهای مداخله گر وجودندارد ویک رفتارکامل موجب درمان می شود.

7-حجامت یک دستوردینی است توان جلب تاثیرات روانی درآن بالاست وازاین طریق علاوه برافزایش سطح درمان پذیری موجب تقویت فرهنگ واعتقادات مذهبی وارتباط انسان باخدامی شود.

حجامت پیشگیرانه خطرافرین نیست وبه منظورپیشگیری ازبیماریها می توان هرسال حداقل درفصل بهار حجامت کردوحداقل فاصله زمانی برای حجامت ازیک ماه شروع می شود تاسن روزفاصله یعنی چهل ساله چهل روزیک بار؛پنجاه ساله وپنجاه روزیکبارو000ولی حجامت درمانی اگرتوسط افراد غیر مطلع انجام شود ممکن است موجب درمان نگردیده و یا اشکالاتی را پدید آورد. در مورد افراد زیر نباید حجامت کرد:

حجامت برای چه کسانی مضر است؟

1-افرادی که باتعریف طب اسلامی و طب سنتی دچار غلبه شدید بلغم هستند.

2-کودکان از بدو تولد تا چهارماهگی

3-زنان باردارتا ماه چهارم بارداری

4-زنان در مدت ایام عادت ماهیانه

5-افراد دارای کمبود پلاکت خون

6-افرادی که دچارفشارخون مقطعی بالا هستند(در این افراد ابتدا باید با استفاده ازحجامت گرم وخشک به طریق مخصوص فشارخون را کاهش داده وسپس اقدام به حجامت کرد).

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ