این ۱۲ غذا دندان‌هایتان را برق می‌اندازند(قسمت اول)

مهرناز زاوه
در اینجا ما غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند انجام سفید کردن دندان را برایتان ساده‌تر کنند.

 این روزها داشتن دندان‌های سفید و براق از دغدغه‌های اکثر افراد است. در اینجا ما غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند سفید کردن دندان را برایتان ساده‌تر کنند.

۱.توت فرنگی

دکتر اروین اسمیگل، نماینده انجمن زیبایی دندان در آمریکا می‌گوید، درست است که توت فرنگی قرمز است، اما مالیک اسید، مهم‌ترین جزء این میوه‌ی تابستانی، نقش یک ماده قوی برای از بین بردن رنگ روی سطح دندان‌ها را بازی می‌کند.

توت‌فرنگی‌های تازه و آبدار در هر غذایی طعم فوق‌العاده‌ای دارند: سالاد، دسر، صبحانه و … و همه جا می‌توان آن را تهیه کرد. پس خوردن روزانه مقداری از آن هم ساده و هم دلچسب است. 

۲.تخمه و آجیل

دکتر متیومسینا، عضو انجمن زیبایی دندان آمریکا می‌گوید، جویدن این خوراکی‌های ساینده و سخت، پلاک‌ها و لکه‌ها را از سطح دندان پاک می‌کند. به عنوان میان وعده، بعدازظهرها چند دانه بادام بخورید، آنها سرشار از پروتئین چربی سالم‌اند و دندان‌هایتان را مثل مروارید سفید می‌کنند. 

۳.پیاز

اگرچه این محصول به خاطر بوی بدش بدنام است،‌اما می‌تواند برای دندان‌ها بسیار مفید باشد. دکتر مسینا می‌گوید پیاز به دلیل بی‌رنگ بودنش هیچ لکی روی دندان ایجاد نمی‌کند. به علاوه بعد از خوردن آن، به احتمال زیاد مسواک می‌زنید که صد در صد به داشتن دندان‌های سفیدتر کمک می‌کند.

۴.سیب

شاید صدایی که موقع گاززدن این میوه‌ی سفت می‌شنوید آزاردهنده باشد،‌ اما تردی آن لثه را تقویت می‌کند و آب فراوان موجود در آن، تولید بزاق در دهان را افزایش می‌دهد، اجتماع باکتری‌ها را که سبب بوی بد دهان و پلاک دندان‌ها می‌شود،‌ پراکنده و خنثی می‌کند.

۵.جوش شیرین

یک مسواک بردارید و دندان‌هایتان را با این ترکیب معمولی مسواک بزنید. دکتر مسینا می‌گوید: جوش شیرین مثل یک سفیدکننده‌ی واقعی عمل می‌کند و سدیم که در واقع گونه‌ای نمک است مثل یک ساینده عمل می‌کند و پلاک‌ها و لکه‌ها را از روی سطح دندان به تدریج پاک می‌کند.

۶.کرفس و هویج

به گفته‌ی دکتر اسمیگل، مقدار آب بالای موجود در این دو نوع سبزی، آنها را به ماده‌ای عالی برای کمر، سلامتی و همچنین سفیدی دندان‌ها، تبدیل می‌کند. کرفس و هویج بزاق دهان را تحریک می‌کنند که این کار به شستن باقی مانده‌ی غذا در دهان و تقویت لثه‌ها نیز کمک می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ