این ۱۲ غذا دندان‌هایتان را برق می‌اندازند(قسمت دوم)

مهرناز زاوه
در قسمت قبل ۶ غذای سفیدکننده دندان را به شما معرفی کردیم. در اینجا به مععرفی ۶ غذای دیگر می‌پردازیم.

در قسمت قبل ۶ غذای باعث سفید کردن دندان ها به شما معرفی کردیم. در اینجا به مععرفی ۶ غذای دیگر می‌پردازیم.

۷. کلم بروکلی

دکتر مسینا می‌گوید برخلاف لبو و زغال اخته، این سبزی ترد به دندان‌ها نمی‌چسبد و باعث ایجاد لکه‌های بدمنظره روی دندان‌ها نمی‌شود. کمی بروکلی خام را با ناهار بخورید. این گل‌های کوچک سطح دندان‌ها را تمیز می‌کنند و می‌توان از آن به عنوان یک مسواک مختصر و طبیعی نیم‌روزی استفاده کرد. 

۸.پنیر

پنیرهای سفت،این تکه‌های کوچک خوشمزه در ظرف پیش‌غذا، سرشار از کلسیم است که دندان‌ها و لثه‌ها را تقویت می‌کند. به علاوه اغلب پنیرها تقریبا بی‌رنگ هستند که به این معنی است که باعث ایجاد لک روی دندان نمی‌شوند.

۹.پرتقال

این میوه‌ی خوش‌رنگ حاوی اسیدی است که اگر به مقدار زیادی مصرف شود، می‌تواند باعث ساییدن مینای دندان و سفیدترشدن آن بشود. اما ما توصیه نمی‌کنیم به خاطر داشتن لبخندی زیباتر یک سبد پر از پرتقال ببلعید، فقط هرازچندگاهی با خوردن یک پرتقال آبدار می‌توانید به سفیدشدن دندان‌هایتان کمک کنید.

۱۰.آب

دکتر اسمیگل می‌گوید، در طول روز یک عالم آب بنوشید تا دهانتان را هیدرات نگه دارید و دندان‌های درخشان‌تری داشته باشید. او همچنین می‌گوید بعد از خوردن خوراکی‌های سیاه و حاوی رنگدانه حتما آب بنوشید تا از ایجاد لک روی دندان‌هایتان جلوگیری کنید. اگرچه آب، از اسیدیته‌ی دهانتان می‌کاهد که باعث آسیب رساندن به مینای دندان است،‌دکتر اسمیگل هشدار می‌دهد که جذب آب‌های گازدار نشوید، چون پتانسیل بیشتری برای ساییدن مینای دندان و آسیب‌رساندن دارند.

۱۱.گلابی

دکتر اسمیگل خوردن گلابی را برای خنثی کردن باکتری‌های مزاحم که باعث ایجاد بو و لک روی دندان می‌شوند، توصیه می‌کند. این میوه‌ی شیرین و خوشمزه باعث افزایش تولید بزاق دهان، شستن باقی مانده‌ی غذاها و در نتیجه‌ تمیز و درخشان شدن دندان‌ها می‌شود. 

۱۲.شیر و ماست

این محصولات لبنیاتی بهترین غذا برای سلامت دندان به شمار می‌روند. کلسیم بالای آنها باعث تقویت دندان‌ها و سلامت و سفیدی بیشتر مینای دندان می‌شود. اما مراقب باشید همه‌ی غذاهایی که مقدار کلسیم زیادی دارند (مثل اسفناج با رنگدانه‌هایش که باعث کدر و لکه‌دار شدن دندان می‌شود) چنین تاثیر مشابهی ندارند. به عنوان میان‌وعده می‌توانید ماست چکیده بخورید یا چند ساعت بعد از شام شیرینی و یک لیوان شیر سرد میل کنید تا به آن درخشندگی که می‌خواهید برسید.

(منبع: Healthcare)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
علی صادقی

علی صادقی

1394-05-12 - 05:24 پاسخ

خیلی خوب بود پسندیدم