راز داشتن شکم صاف از زبان مربی بازیگران هالیوودی

مهرناز زاوه
والری واترز،‌ مربی مشهور بازیگرانی مانند جنیفر گارنر و الیزابت برکلی می‌گوید، مهم نیست که چند کلاس ورزشی می‌روید و چقدر در روز درازونشست کار می‌کنید، ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند کمک کند به شکم صافی که آرزویش را دارید برسید.

والری واترز،‌ مربی مشهور بازیگرانی مانند جنیفر گارنر و الیزابت برکلی می‌گوید، مهم نیست که چند کلاس ورزشی می‌روید و چقدر در روز درازونشست کار می‌کنید، ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند کمک کند به شکم صافی که آرزویش را دارید برسید. برای رسیدن به این هدف مطمئن باشید که این ۴ کار را انجام می‌دهید.

قانون اول: به ماهیچه‌های پنهان عضلات حمله کنید

درازونشست تنها به‌طور سطحی عضلات را هدف قرار می‌دهد، بنابراین نمی‌توان آن را موثرترین راه برای تمرین شکم دانست. به‌جایش باید روی عضلات زیرین سطح کار کنید. واترز می‌گوید: « این عضلات نه تنها در خیلی از زن‌ها ضعیف هستند،‌ بلکه اکثر افراد نمی‌دانند چطور این عضلات را درگیر کنند.» برای درگیر کردن این عضلات کاری که واترز می‌گوید را انجام دهید: به پشت بخوابید و کف دستانتان را دقیقا زیر ناف قرار دهید. نفستان را بیرون دهید و بگذارید شکمتان تا جایی که می‌تواند منقبض شود، سپس نافتان را با تمرکز به سمت ستون فقرات داخل ببرید و شکمتان را به سمت زمین بکشید. ۵ ثانیه مکث کنید و این حرکت را ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

قانون دوم: انفجاری عمل کنید

انجام تمرینات شکم با سرعت بالا عضلات بیشتری را فعال می‌کند تا انجام دادن تمرینات به‌ آرامی،‌ زیرا هنگامی که حرکاتتان سریع‌تر است، عضلات باید مقدار نیروی بیشتری تولید کنند. پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و زانوها را کمی خم کنید. توپ را با دو دست بگیرید و بالای سر بیاورید. زانو‌ها را ۹۰ درجه خم کنید و ران‌ها را پایین بیاورید. این کار را سریع انجام دهید. همزمان دست‌ها را روبه‌رویتان حرکت دهید و توپ را مانند حالت تبر زدن با قدرت به سمت زمین بیاورید.

قانون سوم: تعادلتان را پیدا کنید

ایستادن روی یک پا باعث عدم تعادل می‌شود و روی ماهیچه‌های داخلی عضلات کار می کند. هنگامی که در باشگاه هستید تمرینات پایین‌تنه مانند اسکات را روی یک پا انجام دهید.

قانون چهارم: با برنامه روی ترازو بروید

اگر هفته‌ای یک‌ بار روی ترازو باستید احتمال اضافه‌وزن پیدا کردنتان ۶ برابر کاهش پیدا می‌کند. بهترین زمان وزن کردن پنج‌شنبه‌ها و شنبه‌هاست، چون بیشتر از همه آخر هفته‌ها وزن اضافه می‌کنید. اگر در این روزها روی ترازو بروید احتمال اینکه از رژیم غدایی سالم دور شوید کمتر می‌شود.

(منبع: Ladycare) 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ