۵ راه‌حل طبیعی برای درمان اگزما

مهرناز زاوه
اگر از اگزما رنج می‌برید، مطمئنا به دنبال راهی برای تسکین هستید پس راه‌های طبیعی مبارزه با اگزما را نادیده نگیرید.

اگر از اگزما رنج می‌برید، مطمئنا به دنبال راهی برای تسکین هستید. شاید از میان محصولات بی‌شماری که برای این بیماری وجود دارد، داروهای گران قیمت زیادی مصرف کرده باشید یا شاید تجویزی که دکترتان توصیه کرده، امتحان کرده‌اید.

این‌ راه‌ها ممکن است اثر کنند، ولی راه‌های طبیعی مبارزه با اگزما را نادیده نگیرید. خوشبختانه درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که اثربخشی آنها برای درمان اگزما ثابت شده است. در ادامه ۵ مورد از این درمان‌ها مشخص شده است.

۱- درست حمام کنید

حمام‌کردن و دوش گرفتن درست نه تنها کلید درمان اگزماست، بلکه از شیوع آن جلوگیری می‌کند. بسیاری از متخصصان حمام‌های کوتاه یا دوش را توصیه می‌کنند، آب ولرم بدون حمام کف نیز توصیه می‌شود.

مبتلایان به اگزما همچنین باید میزان استفاده از شامپوهای معطر، نرم‌کننده و صابون را محدود کنند و از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده کنند.

۲- یک عالم آب بنوشید

دوش‌گرفتن با آب ولرم مزایای خودش را دارد، چون پوست را مرطوب می‌کند. کرم و لوسیون‌ها می‌توانند به نگه‌داشتن این رطوبت کمک کنند. اما فقط بیرون بدنتان را مرطوب نکنید، به فکر داخل آن هم باشید.

طبیعی‌ترین و ساده‌ترین راه برای این منظور، نوشیدن مقدار زیادی آب است. بدنتان را هیدراته نگه دارید. این کار به پوست‌تان کمک می‌کند و مهار اگزما را برایتان راحت‌تر خواهد کرد.

۳- حمام بلغور جو دوسر

پیش از این گفته شد که مدت کمی زیر دوش بمانید. تنها استثنا وقتی است که از بلغور جودوسر استفاده می‌کنید. این ماده اثر آرام‌بخشی بر پوست دارد.

محصولات طبیعی بلغور جو دوسر در اغلب فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها موجود است اما شما به آسانی می‌توانید خودتان آن را درست کنید. دو یا سه فنجان از آن را در وان حمام پر از آب ولرم بریزید. 

۴- حواستان باشد چه می‌خورید

متاسفانه با این کار ممکن است دچار مشکل شوید. غذاهایی می‌خورید که برای پوست مفید است. اما بعضی از آنها ممکن است باعث شیوع و اشتعال ناگهانی شود. به عنوان مثال میوه به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. اما میوه‌های دانه‌دار از دلایل شایع ابتلا به اگزما هستند.

پس به غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید توجه کنید تا بفهمید پیش از شروع هر شیوع چه خورده‌اید.

۵- از مکمل‌های ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید

مکمل‌های ۱۰۰ درصد طبیعی برای بسیاری از بیماران مبتلا به اگزما مفید بوده.  نمونه‌ی خوب آن روغن ماهی، ویتامین E و ویتامین C است. پس آنها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. این کار را کم‌کم انجام دهید.

(منبع: Beautyhealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ