اسکراب چطور صورت‌تان را جوانتر می کند؟

خیلی‌ها گمان می‌کنند اسکراب ها بیش از حد فانتزی‌اند، اما موضوع جدی است و به جوان‌سازی پوست مربوط می‌شود.

اسکرابها جزو آخرین ملزوماتی هستند که به مجموعه مواد آرایشی و بهداشتی بانوان راه پیدا کردهاند. خیلیها گمان میکنند این مواد بیش از حد فانتزیاند، اما موضوع جدی است و به جوانسازی پوست مربوط میشود.

الو دکتر:

شاید در نگاه اول استفاده از اسکرابها چندان ضروری بهنظر نرسد، اما این اسکرابها هستند که سلولهای مرده را از سطح پوست جدا میکنند و باعث تسریع رشد سلولهای جوان میشوند. اسکرابها حاوی دانههای کوچکی مانند دانه پودر هستند که به پوست شما حس لطافت و جوانی میبخشد. این دانهها، سلولهای مرده و پیر پوست را جدا و لایه جوانتر پوست را جایگزین آن میکنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز آرایش میکنید و از پنکیک و کرمپودر برای یکنواخت ساختن پوستتان استفاده میکنید، به شما توصیه میکنیم که حتما وجود اسکراب را در لوازم آرایشی و بهداشتی پوستتان از ضروریات بدانید. شما میتوانید با توجه به نوع پوست و نوع اسکراب، از آن بهعنوان یک پاککننده استفاده کنید. اسکراب را روی پوستتان بزنید و به مدت چند دقیقه به آرامی با نوک انگشتهایتان بهصورت دوار صورتتان را ماساژ دهید. اگر برای این کار وقت کافی صرف نکنید، اسکرابها هیچ تاثیری نخواهند داشت. ممکن است احساس کنید پوستتان کمی ملتهب و قرمز شده است. این امر طبیعی است و بهخاطر جدا شدن لایه و سلولهای پیر روی پوستتان است. در صورتیکه پوست حساس دارید میتوانید بعد از استفاده کردن از اسکراب از ماسکهایی احیا کننده و مرطوبکننده برای آبرسانی به پوستتان استفاده کنید. این ماسکها التهاب پوستتان را از بین میبرد و به پوست خنکی ویژهای میبخشد.

فواید اسکراب‌ها

گوماژ و اسکراب مدتی است که جایگاه خاصی میان کسانی که به زیبایی پوست خود اهمیت میدهند پیدا کرده است. می‌توان گفت که هر دوی اینها یک چیز هستند و برای از بین بردن سلولهای مرده پوست استفاده میشوند. سفیدآب قدیمی ما ایرانیها هم یک نوع اسکراب است. سفیدآب هم به نوعی باعث سایش پوست و ریختن سلولهای مرده سطح پوست میشود که همان کاری است که اسکراب انجام میدهد. به طور کلی اسکراب باعث می شود سلول های مرده ی سطح پوست زودتر از موعد مقرر بریزند و پوست شاداب تر شود.

بهطور کلی میتوانیم فواید اسکرابها را به دو دسته کلی تقسیمبندی کنیم:

1. عملکرد اولیه اسکراب: وظیفه اولیه و اصلی اسکراب جدا کردن سلولهای مرده و فرسوده پوست است. این کار باعث رشد شدن و جوان شدن سطح پوست میشود. این بدین معناست که اسکرابها باید خاصیت پوستهپوسته کردن داشته باشند. البته در عین حال باید این ویژگی تا حدی باشد که به پوست آسیبی وارد نکند و تنها سلولهای مرده را جدا کند.

2. عملکرد ثانویه اسکراب: وظیفه دوم اسکرابها تنظیم چربی روی پوست است. در حقیقت اسکرابها باعث از بین رفتن چربی اضافی روی سطح پوست میشوند. این چربیها در صورت انباشته شدن باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و به دنبال آن باعث ایجاد جوش و آکنه میشوند. این بدین معناست که در ترکیبات اسکراب ماده پاککننده مانند صابون وجود دارد.

اسکراب چه کمکی به پوست می کند؟

چطور اسکراب مناسب انتخاب کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ