۱۰ راه برای شادبودن در محل کار(قسمت دوم)

مهرناز زاوه
در قسمت اول این مقاله ۵ دلیل را که باعث ناخشنودی افراد در محل کار و نارضایتی آنان می‌شد و راه‌حل‌هایی برای از بین بردن‌شان خواندیم.

در قسمت اول این مقاله ۵ دلیل را که باعث ناخشنودی افراد در محل کار و نارضایتی آنان می‌شد و راه‌حل‌هایی برای از بین بردن‌شان خواندیم. حال ۵ مورد بعدی را با هم مرور می‌کنیم.

۶- بازخورد

گرفتن واکنش منفی نسبت به کاری که انجام داده‌اید می‌تواند خیلی دردناک باشد، اما حداقل به شما می‌گوید کجاها جای پیشرفت دارید. از طرف دیگر، واکنش مثبت می‌تواند احساس رضایت شما را از کاری که انجام داده‌اید در پی داشته باشد.

اما اگر هیچ بازخورد نمی‌گیرید، پس به دنبالش باشید و آن را تقاضا کنید. بازخورد مناسب می‌تواند نیاز به کسب موفقیت را در شما برآورده کند.

۷- به دنبال پیچیدگی و تنوع باشید

عموما افراد بیشتر از کاری ابراز رضایت می‌کنند که پیچیدگی‌های بیشتر و تنوع بیشتری داشته باشد. شاید افراد پیچیدگی (نه کار غیرممکن) را به این خاطر دوست دارند که باعث حرکت رو به جلوی آنها می‌شود. این برای تمام کارمندان ممکن نیست، اما می‌توانید به دنبال راهی برای ایجاد تنوع در کارتان باشید. شاید فکر کنید بهتر است که از کارهای پیچیده‌تر اجتناب کنید، اما باور داشته باشید این چالش شما را خوشحال‌تر خواهد کرد.

۸- تقاضای پشتیبانی کنید

کارمندان اغلب از این شکایت دارند که مدیران‌شان کمتر درباره‌ی روند اصلی کار شرکت با آنها صحبت می‌کنند. افراد دوست دارند حس کنند که تشکیلاتی که در آن کار می‌کنند به آنها اهمیت می‌دهد و بابت کاری که در آن گذاشته شده‌اند و انجام می‌دهند، چیزی هم می‌گیرند. اگر افراد حمایت سازمانی بیشتری را احساس کنند، نسبت به کارشان احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

۹- ماه عسل و خماری بعدش

افراد وقتی یک یا دو ماه از آغاز کارشان می‌گذرد و رضایتشان بسیار بالاست این دوره‌ی ماه عسل را تجربه می‌کنند. اما معمولا بعد از گذشت حدود شش ماه این احساس رضایت کم‌کم سقوط می کند. دوره‌ی ماه عسل در شروع یک کار جدید، معمولا اگر فرد از شغل قبلی‌اش ناراضی بوده باشد، شدیدتر هم هست. اما وقتی ماه عسل مدت‌هاست تمام شده و وارد مرحله‌ی خماری بعد از آن شده‌اید چه کار باید بکنید؟

گاهی اوقات تنها راهی که برای خوشحال بودن در محل کارتان دارید این است که کار جدیدی پیدا کنید.

۱۰- کلا در زندگی شاد باشید

افرادی که کلا روحیه‌ی مثبتی دارند و اغلب شاد هستند، برایشان آسان‌تر است که در محل کار هم شاد باشند. این موضوع را محققان از بررسی رابطه‌ی بین رضایت شغلی و رضایت از زندگی دریافته‌اند. اگرچه جنبه‌ی منفی این موضوع این را می‌رساند که کسانی که کلا ناراضی و ناخشنود هستند، در محیط کار هم راضی نخواهند بود. این نکته برای کسانی قابل توجه است که به نظر می‌رسد همیشه و حین انجام هر کاری ناراضی‌اند.

تفاوت ویژگی‌های زنان و مردان(قسمت دوم)

(منبع: Healthcare)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ