مردان در رژیم گرفتن بهترند یا زنان؟

مهرناز زاوه
نتیجه‌ی بررسی پژوهشگران بر روی هزار و ۸۵۰ فرد بزرگسال نشان داد که مردان سریع‌تر از زنان وزن کم می‌کنند

پاسخ این سوال شما را شگفت‌زده می‌کند.
نتیجه‌ی بررسی پژوهشگران بر روی هزار و ۸۵۰ فرد بزرگسال نشان داد که مردان سریع‌تر از زنان وزن کم می‌کنند و دوری کردن از غذا برایشان آسان ‌تر است. همچنین مشخص شد که اراده‌ی مردان در نبرد با شکم‌شان قوی‌تر از زنان است. درصد زیادی از مردان حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که می‌گویند رژیم گرفتن خیلی آسان است. 
محققان نموداری از تناوب، طول مدت رژیم و روشی که افراد برای کم کردن وزن از آن استفاده می‌کردند تشکیل دادند.
نتایج نشان داد که مردان هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت در پایین آوردن وزنشان  از زن‌ها بهترند.
همچنین مشخص شد که  مردان بعد از رسیدن به وزن موردنظرشان، اگر دوباره چند کیلو وزن اضافه کنند، این اتفاق روند بسیار کندی خواهد داشت.
ترکیب رژیم غذایی سالم و ورزش، روشی است که اغلب مردان (۲۸ درصد) آن را برای لاغر شدن انتخاب می‌کنند. دومین انتخاب آنها پیاده‌روی با ۲۳ درصد و سومین مورد برداشتن چربی با ۲۰ درصد است.
بررسی‌ها نکته‌ی مثبتی درباره‌ی زنان نشان دادند و آن هدف‌گذاری واقع‌گرایانه‌ی آنها برای کم کردن وزن است، اما در عین حال خانم‌ها خودشان هم پذیرفته‌اند که اراده‌ی کافی برای ادامه دادن برنامه‌ی رژیمی‌شان ندارند.
مورد دیگری که مشخص شد این بود که زنان راحت‌تر از مردان با حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی‌شان برای کم کردن وزن کنار می‌آیند.
زنان، کمی بیشتر از مردان در طول رژیم لاغری‌شان، به‌طور منظم و هر روز قدم می‌زنند.
محققان همچنین شیوه‌ی نگرش متفاوت زنان و مردان نسبت به کم کردن وزنشان را مورد بررسی قرار دادند، که بر اساس نتایج به‌دست آمده، از هر سه مرد، یک نفر از اینکه رژیم گرفته بود خوشحال بود، اما اغلب آنها ترجیح می‌دادند به جای رفتن روی ترازو و حساب کردن مقدار وزنی که کم کرده‌اند، آن را از روی سوراخ کمربندشان متوجه شوند.
(منبع: Health)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ