با تمام کاربردهای تزریق چربی آشنا شوید

پانته آ توتونپیان
تزریق چربی فقط منحصر به صورت نیست و کاربردهای خیلی زیادی دارد، د‌کترفرید‌ه تورانی، متخصص جراحی‌ در این باره توضیح می‌دهد...

تزریق چربی در اعضای بدن

تزریق چربی در مناطق مختلف بدن به 2 دلیل عمده انجام می‌گیرد:

به دلیل نواقص یا غیرقرینگی‌های مادرزادی

به دلیل نواقص ظاهری ناشی از انجام اعمال جراحی قبلی

به کمک تزریق چربی می‌توان گودافتادگی‌های ناشی از جای عمل‌‌های مختلف را ترمیم کرد. به غیر از موارد ترمیمی ذکرشده، تزریق چربی راه بسیار مناسبی برای افرادی است که از لاغری دست‌ها، مچ‌ و ساق پا، ران یا فرم نامتناسب پایین تنه، گودافتادگی‌های کنار پایین تنه و حتی غیرقرینگی اندام‌‌ها شکایت دارند. با تزریق چربی با کمترین عارضه می‌توان اندامی متناسب و کاملا طبیعی با ماندگاری طولانی ایجاد کرد.

مشکلات دست افراد مسن

یکی از مشکلات دست افراد مسن، تغییر رنگ و لک‌های پوستی است. این  مشکل تاحدی با تزریق چربی قابل جبران است ولی استفاده از میکرودرم ابریژن، لیزرهای کاهش‌دهنده لک‌های پوست و کرم‌های برطرف‌کننده لک، کمک بیشتری برای رفع این مشکل می‌کند.

تزریق چربی مچ و ساق پا

از دیگر مناطقی که به صورت تجربی و برای اولین‌بار توسط دکتر تورانی اقدام به تزریق چربی در آن ناحیه شده، مچ و ساق پاها بودند. کسانی که از پاهای لاغر و مچ‌های باریک پا شکایت دارند، با تزریق چربی در این مناطق می‌توان رضایت آنها را جلب کرد. ساق پاها از مناطقی است که اگر دچار لاغری باشد اصلاح آن با پروتز نه امکان‌پذیر است و نه به مصلحت. در مورد افرادی که پاهای بسیار لاغری دارند یا حجم چربی مورد نیاز برای تزریق پا در حد کفایت نباشد، می‌توان یک یا دو بار تزریق چربی را تکرار کرد و هر بار پاها پرتر و زیبا‌تر می‌شوند. مواردی از جاگذاری اعمال جراحی قبلی روی ساق بوده‌اند که با پر کردن فرورفتگی‌ها با تزریق چربی، تا حد زیادی رضایت متقاضی به دست آمده است.

ماندگاری چربی در پایین‌تنه

میزان ماندگاری چربی در تزریق پایین‌تنه بسیار خوب و رضایت‌بخش است. فرم بسیار طبیعی و یکدست آن از دیگر مزایای تزریق چربی این ناحیه است. نتایج فرم‌دهی پایین‌تنه و کناره‌های ران با انجام تزریق چربی بسیار بهتر از پروتز گزارش شده است.

میزان ماندگاری و موفقیت تزریق چربی ساق پا

طی این سال‌ها و تمام موارد تزریق چربی در مچ و ساق پا، ناحیه زانو و  قسمت‌های مختلف ران، هیچ گزارشی از کاهش حجم چربی نداشته‌ام. اگرچه لازم به ذکر است که در چند مورد به تزریق در 2 نوبت اقدام شد که دلیل اصلی آن کم بودن حجم و ظرفیت بالقوه ساق است و اینکه هر ساق حداکثر 200 سی‌سی گنجایش حجم اضافی دارد. نکته جالب اینکه میزان ماندگاری و دوام چربی در ساق نسبت به دست و دست نسبت به صورت بیشتر است. دلیل این امر می‌تواند به علت حجم بالای تزریق چربی در ساق نسبت به دست و صورت باشد.تزریق چربی در ساق معمولا با بی‌حسی موضعی و تجویز کمی خواب‌آور و بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام است.

تزریق چربی دست‌ها

دست‌ها عضو بسیار مهمی در زیبایی محسوب می‌شوند. یک دست زیبا و جوان، دستی است با پری و یکدستی متناسب به طوری که رگ‌ها و تاندون‌های پشت دست، کمتر قابل دیدن باشد. با افزایش سن،  همزمان با کاهش چربی ناحیه پشت دست، رگ‌ها نمایان‌تر شده و رنگ آبی رگ‌ها مشخص‌تر و پررنگ‌تر می‌شود. تاندون‌های پشت دست نیز با کاهش چربی و بافت نرم، مشخص‌تر به نظر می‌رسد.

به همراه این تغییرات عمقی، ظاهر پوست دست نیز چروکیده شده و مسن‌تر به نظر می‌رسد.

نکته مهم در تزریق چربی پشت دست، توجه به حفظ کارایی و عدم آسیب‌دیدگی تاندون‌ها و اعصاب دست است که کاملا سطحی و در معرض آسیب‌های جراحی است. جراح باید با آناتومی ناحیه دست و محل قرارگیری اعصاب و تاندون‌ها و عضلات ظریف دست کاملا آشنا باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ