چطور می‌توان با خوردن چای لاغر شد؟+ پاسخ دکتر محمدرضا وفا

نوشیدن چای لاغری یا هر نوع چای دیگری، به‏ طور مؤثر باعث کاهش وزن یا پیشگیری از اضافه شدن وزن نمی‏ شود.

این مطلب را خواننده الو دکتر از ما پرسیده است و دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه به این سؤال جواب داده است ابتدا متن سوال را با هم مرور می کنیم:

آیا چای لاغری که در عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد برای کاهش وزن مفید است؟

دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران: 

نوشیدن چای لاغری یا هر نوع چای دیگری، به‏ طور مؤثر باعث کاهش وزن یا پیشگیری از اضافه شدن وزن نمی‏ شود. از نظر علمی، اگر فردی ادعا می‌کند نوشیدن چای‌های لاغری یا حتی چای سبز باعث کاهش وزن یا پیشگیری از افزایش وزن می‌شود، باید به‌طور علمی مورد بررسی قرار گیرد. تا زمانی که شواهدی دال بر تأیید این مساله وجود ندارد، با قاطعیت می‌توان گفت این نوع تبلیغات جز شعار، فریب‏‌کاری و اغواگری چیز دیگری نیست. البته مصرف برخی از خوراکی‏‌ها مانند چای سبز، قهوه، نسکافه و… متابولیسم بدن را کمی افزایش می‏‌دهد اما باعث کاهش وزن نمی‏‌شود.

در مورد رژیم لاغری با چای سبز بیشتر بدانید:

چای سبز برای لاغری و چربی‌سوزی بدن مؤثر نیست، ولی چون آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد، مقوی و ادرارآور است. هیچ ماده‌ای وجود ندارد که بدون رژیم غذایی فرد را لاغر کند. حرکت، انرژی‌های انباشته شده را به صورت حرارت دفع می‌کند. باید بدانید تراکم انرژی مازاد برنیاز است که باعث چاقی می‌شود. انرژی از بین نمی‌رود بلکه تغییر فرم می‌دهد. به 3 صورت نور، حرارت، حرکت. بنابراین انرژی انباشته شده، با فعالیت و فعالیت با ایجاد حرارت کمک به لاغری می‌کند. لیموترش و چای سبز به تصفیه چربی سرعت می‌بخشد و آن را به انرژی تبدیل می‌کند و این تبدیل انرژی باعث لاغری می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ