عجیب‌ترین روش‌های درمان در تاریخ

غزاله ذوالفقاری
امروزه خیلی ساده با خوردن یک قرص یا زدن یک آمپول، بیماری را از خودمان دور می‌کنیم اما درگذشته، وقتی علم پزشکی و داروسازی این‌قدر پیشرفت نکرده بود، مردم چه می‌کردند؟

الو دکتر شما را  به بعضی از عجیب‌ترین راه‌هایی که درگذشته برای مبارزه با بیماری‌ها به‌کاربرده می‌شد:

مغز پرنده برای دندان‌درد
در سال‌های 1600 میلادی، قبل از اینکه خمیردندان فلوراید دار و مسواک درست شود، سالم نگه‌داشتن دندان مشکل بزرگی بوده، به‌خصوص اینکه مردم قند هم زیاد مصرف می‌کرده‌اند. نتیجه، دندان‌دردهای وحشتناک بوده. روش‌های محبوب، مالیدن دندان آدم مرده به دندان خراب یا پر کردن دندان سوراخ با مغز کبک بوده است.

شیشه برای خستگی
در جنگ دوم جهانی به سربازان آلمانی «شیشه» می‌دادند تا در جنگ‌های طولانی بیدار بمانند. شیشه را در قرص‌های که به «تانک شکلات» معروف بود، به خورد نازی‌ها می‌دادند. حتی گفته می‌شود خود هیتلر هم هر روز به مدت 3 سال شیشه تزریق می‌کرده.

پشکل برای ضدبارداری
مصریان باستان در 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع)، کاندوم اختراع کرده بودند. در 1850 قبل از میلاد مسیح (ع) نیز، ترکیب مدفوع خشک شده کروکودیل، عسل و نمک قلیا را در رحم زن‌ها می‌گذاشتند تا مانع از بارداری شوند. مدفوع تمساح قلیایی است و شاید هم به‌عنوان اسپرم کش عمل کند.

دود برای زنده کردن
از قرن 17 تا 19 میلادی گمان می‌رفت، تنباکو قدرت دارویی خارق‌العاده‌ای دارد. سرخپوست‌های آمریکا معتقد بودند، اگر دود تنباکو را از مقعد مرده وارد بدن او کنی، می‌تواند دوباره شش‌ها را به کار بیندازد و نفس او را برگرداند.

(منبع:سلامانه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ