ساده ترین راه های سفید کردن دندان!

پانته آ توتونپیان
مسواک زدن به تنهایی نمی‌تواند آنطور که می‏خواهیم دندان‌های سفیدی برای ما به ارمغان بیاورد،برای سفیدکردن دندان ها این روش ها را امتحان کنید...

روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد، از جمله رایج‌ترین آنها، انجام جرم‌گیری توسط دندانپزشک است اما جرم‌گیری زیاد هم می‌تواند دردسرهایی برای سلامت دندان ایجاد کند ولی روش‌های ساده‌‌ای نیز وجود دارد که باعث می‌شود با فاصله زمانی بیشتری سراغ جرم‏گیری بروید. در این مطلب چند روش آسان را با هم بررسی می‌کنیم : 

جوش شیرین

دانشمندان معتقدند جوش شیرین و پراکسید هیدروژن (یا همان آب اکسیژنه) از قدیمی‌ترین سفیدکننده‌های دندان است که در هر خانه‌‌ای یافت می‌شود. در سال‌های بسیار دور، انسان متوجه شد که شستن دندان‌ها به‏وسیله پراکسید هیدروژن رقیق شده (البته برای چند ثانیه) در سفید شدن دندان‌ها بسیار تاثیرگذار است.

به‌گفته محققان، می‌توانیم با ترکیب کردن جوش شیرین و آب اکسیژنه خمیری درست کنیم که می‌تواند دندان‌های ما را سفیدتر از قبل کند. این روشی است که قدیمی‏ها برای تمیز کردن دندان‌های‌شان استفاده می‌کردند. تنها کافی است چند قطره آب اکسیژنه سه درصد را درون مقداری جوش شیرین ریخته و آنقدر هم بزنید تا مثل خمیر شود، سپس مانند یک خمیردندان معمولی از آن استفاده کنید.

پوست موز

می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز استفاده کنید زیرا این قسمت سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است و تمام این مواد باعث سفید شدن دندان می‌شوند. مواد معدنی غنی موجود در موز، جذب مینای دندان شده و تاثیر شگرفی در سفید شدن دندان دارد. پس از مسواک زدن عادی می‌توانید تکه‌‌ای از پوست موز را دو دقیقه روی دندان‌های خود بکشید، سپس دهان خود را آبکشی کنید و پیش از خوابیدن یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.

 آبلیمو

روش دیگر استفاده از محافظ دهانی است که می‌توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. بوکسورها برای محافظت از دندان‏های‌شان هنگام مسابقه از این وسیله استفاده می‌کنند. کافی است کمی جوش شیرین و آب‌لیمو را مخلوط کنید (اگر مخلوط خیلی قوام داشت، مقدار کمی آب اضافه کنید) سپس ترکیب به‏دست آمده را درون محافظ دهان بریزید و برای 10 تا 15 دقیقه در دهان خود قرار دهید، پس از شست‌وشوی دهان متوجه تاثیر این ترکیب خواهید شد. به جای استفاده از محافظ می‌توانید محلول را داخل دهان‌تان برای چند دقیقه نگه دارید تا به نتیجه دلخواه برسید.

سرکه سیب

یک روش سنتی و طبیعی دیگر برای سفیدی دندان‌ها وجود دارد؛ سرکه سیب رقیق شده می‌تواند به کمک خمیر دندان بیاید. بهترین روش برای رقیق کردن آن نیز ترکیب سه به یک آب و سرکه سیب، سپس مخلوط کردن آن با خمیر دندان و مسواک زدن به صورت عادی است. این ترکیب ضرر خاصی ندارد و شما به صورت طبیعی به سفید کردن دندان‏های‌تان کمک می‌کنید.

فراموش نکنید که برای بهره‌گیری از هر یک از روش‌های ذکر شده در این مقاله با دندانپزشک خود مشورت کنید و از هر یک از آنها برای مدت کوتاه استفاده کنید تا لایه رویی دندان‌تان از بین نرود.

منبع:‌مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
عرشیا

عرشیا

1395-01-19 - 17:01 پاسخ

با سلام خدمت دکترالو-ممنون از سابت بسیار مفیدتون-میخواستم بپرسم چه غذاهایی برای دندان مضراست. اگر پاسخ دهید ممنون میشم-مرسی

admin

admin

1395-01-19 - 17:01

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر

می توانید روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21

ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید

سحر

سحر

1394-05-03 - 14:21 پاسخ

باسلام وخسته نباشید.ممنون از سایت بسیارعالی و مفیدتون.لطفا راهنمایی بفرمایید ک سوالاتمون رو به چه طریقی میتونیم بپرسیم.متشکرم

admin

admin

1394-05-03 - 14:21

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .