۶ بیماری شایع که باعث ترشحات غیرطبیعی واژن می‌شوند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
دستگاه تناسلی زنان استعدادابتلا به بیماری‌های عفونی بسیاری دارد که باید جدی گرفته شوند.

در قسمت اول این مقاله سه مورد از بیماری‌هایی را که سبب ترشحات بیش از اندازه‌ی واژن می‌شوند، برایتان گفتیم. در اینجا می‌توانید ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.

۴-اورتریت
به علت عفونت پیشابراه ایجاد می‌شود و می‌تواند هم بر زن و هم بر مرد را تاثیر بگذارد. در زن‌ها این شرایط با ترشحات غیرمعمول واژن همراه است.
مصرف آنتی‌بیوتیک راه درمان اورتریت است. هرگونه غفلت در به تعویق انداختن درمان می‌تواند باعث گستردگی عفونت به مجرای خروجی مثانه، خود مثانه و کلیه بشود.
۵-عفونت کلامیدیا
کلامیدیا هم یک عفونت میکروبی است . زنان و مردان هر دو به آن مبتلا می‌شوند اما بیشتر در میان زنان دیده می‌شود. ترشحات بیش از اندازه واژن از علایم این بیماری است.
آنتی‌بیوتیک‌هایی نظیر داکسی‌سایکلین یا آزیترومایسین می‌توانند درمان موثری برای این نوع عفونت باشند.
۶-سوزاک
سوزاک عفونتی است که از طریق آمیزش جنسی منتقل می‌شود و دلیل آن عفونت نیسریاگونورآ است. کسانی که چندین شریک جنسی دارند  و یا آنهایی که از روش‌های پیشگیری مانند کاندوم استفاده نمی‌کنند، بیشتر درمعرض خطر ابتلا به این نوع از عفونت قرار دارند. این عفونت در زنان باعث ترشحات بیش‌ از اندازه‌ی آنان می‌شود و البته علایم دیگری که بسیار نامطلوب‌ترند را هم می‌توان در آنها مشاهده کرد.
اگر تشخیص داده شد که مبتلا به سوزاک هستید، باید به‌طور منظم معاینه شوید.
ترشحات واژینال همیشه نشان‌دهنده‌ی عفونت نیستند. پس لازم نیست که سریع نگران شوید.  ممکن است ترشحاتتان به یکی از دلایل زیر زیاد شده باشد:
-تخمک‌گذاری
وقتی زمان تخمک‌گذاری فرا می‌رسد، ترشحات مخاطی افزایش پیدا  می‌کنند و شما متوجه افزایش جریان ترشحاتتان می‌شوید.
-شیردهی
مادران شیرده ممکن است متوجه ترشحات چسبنده و بدون بویی شوند، اما مقدار ترشحات ممکن است افزایش پیدا نکند.
-بارداری
افزایش ترشحات واژن در طول دوران بارداری یک فرآیند فیزیولوژیکی طبیعی است و به خاطر افزایش سطح استروژن در طول این دوران، رخ می‌دهد.
(منبع: Health)

مطلب مرتبط:

چطور بوی بد واژن در دوران بارداری را از بین ببرید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ