این قارچ جادویی نمی گذارد سرما بخورید

پانته آ توتونپیان
در فصل سرما و آنفلوآنزا با مصرف این قارچ جادویی از خودتان محافظت کنید...

بدن ما مدام در معرض انواع مختلف باکتری‌ها و ویروس‌های محیطی قرار می‌گیرد و اگر سیستم ایمنی قوی و فعالی نداشته باشیم، انواع بیماری‌های عفونی و حتی غیرعفونی سراغ‌مان می‌آیند و ممکن است حتی یک سرماخوردگی ساده، هفته‌ها طول بکشد.

دکتر کیوان الچیان متخصص دا خلی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران توصیه ای برای شما دارد که به کمک آن می توایند سیستم ایمنی بدنتان را قوی کنید…

نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی

برای تکثیر و تولید گلبول‌های سفید به تعداد کافی همچنین برای ساخت آنتی‌بادی، پروتئین و قندهای ضروری نقش حیاتی دارند و درواقع در صورت کمبود این مواد مغذی، دفاع بدن ضعیف می‌شود و میکروب‌ها به‌سادگی بر ما غلبه می‌کنند.

یک نمونه متداول از این مسئله، بیماری تبخال است که ویروس ایجاد کننده آن به‌طور نهفته روی پوست دور لب اغلب مردم وجود دارد، ولی سیستم دفاع بدن اجازه فعالیت و تکثیر به آن نمی‌دهد. موقعی که به‌طور ناگهانی قدرت دفاعی بدن افت می‌کند مثل گرفتن رژیم‌های لاغری سخت، سوءتغذیه، ترس، شوک عاطفی و هیجانی، ویروس فعال شده و علائم بیماری ظاهر می‌شود. مثال دیگر آفت‌های دهانی است که در افراد دچار ضعف ایمنی به‌طور مکرر ظاهر شده و دیرتر نیز بهبود می‌یابند. نظر متخصصان تغذیه بر این است که با تغذیه صحیح می‌توان از اغلب قریب به اتفاق تمام بیماری‌ها پیشگیری کرد. حتما تاکنون نام مواد غذایی مختلفی را که گفته می‌شود برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، شنیده‌اید. در بین این خوراکی‌ها نام قارچ خوراکی «شی- تا- که» به‌عنوان تقویت‌کننده سیستم دفاعی بسیار برجسته است و تاکنون کارهای تحقیقاتی زیادی روی آن انجام شده‌است.

قارچ «شی- تا- که»

«شی- تا- که» رایج‌ترین قارچ خوراکی در کشورهای چین و ژاپن است و کسانی‌که به این کشورها سفر کرده‌اند از غذاهای لذیذی که با این قارچ طبخ می‌شود چشیده‌اند. بعد از تحقیقات بسیاری که روی این قارچ انجام شد، آوازه خواص مفید آن در سراسر جهان پیچید و اکنون قارچ «شی- تا- که» دومین قارچ خوراکی رایج در تمام کشورهاست. پروتئین این قارچ تمام اسیدهای آمینه ضروری برای انسان را دارد. به‌علاوه قندهای ضروری برای سیستم ایمنی بدن مانند فوکوز، گزیلوز، گلوکوزآمین، گالاکتوزآمین، اسید سیالیک و مانوز که در رژیم غذایی ما بسیار کمیابند، در این قارچ وجود دارند. جالب است بدانیم که به‌جز قارچ «شی- تا- که» فقط در شیر مادر ترکیب این قندهای ضروری به‌طور کامل موجود است. پلی ساکاریدهای مهم مانند لنتینان، KS2 و AC2P، ویتامین‌ها و املاح مختلف سبب شده که این قارچ به‌عنوان یک تقویت‌کننده قوای عمومی و سیستم دفاعی بدن علیه انواع بیماری‌های ویروسی، میکروبی و حتی سرطان شناخته شود. «شی- تا- که» منبع بسیار خوبی برای دریافت ویتامین‌های گروه B است. این ویتامین‌ها نقش بسیار مهمی در متابولیسم و سوخت و ساز مواد غذایی در بدن دارند و در صورت کمبود آنها انرژی موجود در مواد غذایی آزاد نشده و ساخته شدن پروتئین‌ها، رشد و نمو و سایر اعمال حیاتی بدن مختل می‌شود. قارچ «شی- تا- که» دارای املاح مختلفی مانند آهن، سلنیوم، مس، روی، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فسفر و سیلیسیم نیز است و آهن موجود در این قارچ دارای درجه جذب بالاتری نسبت به آهن سایر منابع گیاهی است و وجود عناصر سلنیوم، مس و روی سبب خواص آنتی‌اکسیدانی این قارچ شده‌اند.

پاورفیت چیست؟

امروزه از عصاره خشک قارچ «شی- تا- که» در تهیه مکمل دارویی پاورفیت استفاده شده است. تمامی خواص مفید این قارچ که برای تقویت قوای عمومی بدن، مقاومت در برابر بیماری‌های مختلف ویروسی، باکتریایی و قارچی است، با مصرف این مکمل قابل دستیابی است.

موارد مصرف

  افزایش و بهبود قوای جسمی

  تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن 

  کاهش ابتلا به تبخال مزمن و آفت دهان، همچنین بهبود سریع‌تر آنها

  کاهش طول دوره بیماری و نقاهت

  جلوگیری از احساس خستگی زودرس

  کاهش کلسترول خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ