روشی جدید برای اصلاح سایز سینه ها

پانته آ توتونپیان
اگر از نافرمی یا کوچکی سایز سینه‌تان ناراحت هستید، مطلب زیر را از دست ندهید.دکتر فریده تورانی، متخصص جراحی توضیحات کاملی را در این زمینه ارائه می‌کند.

یکی از روش‌های جدید اصلاح بعضی از مشکلات سایز و اندازه و فرم سینه، استفاده از چربی‌های خود فرد است. تا قبل از تجربه تزریق چربی، تنها راه برجسته و بزرگ کردن سینه، استفاده از پروتز طی عمل جراحی بود ولی باتجارب اخیر، امروزه انجام تزریق چربی برای بزرگ کردن و فرم‌دهی بهتر به‌تدریج جای خود را به عنوان روش برتر روش‌های بزرگ کردن سینه باز می‌کند. این روش بهترین راه برای اصلاح غیرقرینگی‌های مادرزادى یا غیرقرینگی به‌دنبال عمل جراحی قبلی است. گاهی به‌دنبال کوچک کردن سینه‌ها، یک سمت نسبت به سمت دیگر کمی کوچک‌تر می‌شود. در این مواقع یکی از راه‌های پیشنهادی، تزریق چربی در سمت کوچک‌تر است که بدون جا‌گذاری و بدون نیاز به جراحی مجدد، قرینگی حاصل می‌شود.

آیا تزریق چربی با عوارض جانبی همراه است؟

تزریق چربی هیچ تداخلی با شیردهی بعدی نداشته و تاثیری بر قابلیت شیردهی هم ندارد.

تزریق چربی با کانسر سینه ارتباطی ندارد و اگر داخل بافت سینه تزریق نشود، چنانچه سابقا انجام می‌شد، هیچ تداخلی با ماموگرافی بعدی و تقلید نمای رادیوگرافیک کانسر سینه هم ندارد. (توضیح اینکه یکی از ایرادهایی که به تزریق چربی سینه گرفته می‌شد و شخصا یکی از این مخالفان بودم، به‌دلیل تزریق داخل بافت سینه و رسوب کلسیم روی چربی‌هایی بود که استحاله می‌شدند. این رسوب‌های کلسیمی در ماموگرافی‌های بعدی با بدخیمی اشتباه شده، پزشک و رادیولوژیست را سردرگم می‌کرد که آیا این ضایعه کلسیفیکاسیون طبیعی نکروز چربی است و خوش‌خیم است یا نخستین نشانه‌های کانسر سینه است و باید اقدامات جدی‌تر و تهاجمی‌تری به‌عمل آورد).

چه زمانی تزریق چربی نتیجه خوبی را دربر دارد؟

تزریق چربی عمدتا در زیر پوست سینه و روی عضله بزرگ سینه‌‌ای (زیر بافت اصلی سینه) صورت می‌گیرد و داخل بافت سینه نباید تزریق انجام شود. به همین دلیل سینه‌هایی که بافت بسیار شلی داشته باشند با افتادگی زیاد، چندان مناسب این درمان فرم‌دهی سینه نیست. این روش به‌صورت عمده مناسب سینه‌های با شلی و افتادگی متوسط و پوست با قابلیت ارتجاعی خوب است.

چه کسانی کاندید‌ای مناسب تزریق چربی سینه هستند؟

افرادی که کاندیدای تزریق چربی سینه هستند چند خصوصیت عمده را باید داشته باشند:

١خواست منطقی و معقولی داشته باشند. تزریق چربی در یک جلسه افزایش حجمی در حد متوسط می‌تواند ایجاد کند و برای افزایش بیشتر گاهی نیاز به یک تزریق مجدد شش ماه بعد هم هست.

هر جلسه در حدود 350-250 سی‌سی به هر سمت می‌توان تزریق کرد که از این حجم حدود 280-200 سی‌سی باقی می‌ماند بنابراین اگر نیاز به افزایش حجم بیش از این مقدار باشد، دو نوبت تزریق کامل را باید مدنظر داشت.

٢حجم قابل توجه چربی در مناطق دیگر بدن مثل شکم و پهلو داشته باشند. با توجه به توضیح قبل، واضح است که تزریق چربی سینه در هر نوبت حداقل نیاز به 700-600 سی‌سی چربی خالص و تمیز دارد و این منبع چربی در نقاط دیگر بدن خود فرد باید وجود داشته باشد.

٣- پوست سینه در عین ارتجاعی بودن، خیلی سفت و سخت نبوده و امکان باز شدن و قبول افزایش حجم وجود داشته باشد ودرعین حال پوست خیلی شل هم نباشد و آخرین مطلب در مورد کسانی است که قبلا از پروتز سینه برای بزرگ کردن سینه‌ها استفاده کرده‌اند و تمایل دارند تزریق چربی را جایگزین پروتز قبلی کنند؛ امکان این جابه‌جایی به‌صورت همزمان وجود دارد ولی اینجا هم ملاحظاتی مانند سایز کوچک پروتز جایگذاری شده و عدم افتادگی سینه‌ها باید مدنظر باشد.

 

منبع : مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سیماپویا

سیماپویا

1399-08-07 - 21:02 پاسخ

سلام میشه هزینه این تزریق و ادرس متخصص خوب رو بدین ممنونم