۶ عادت بد که زود پیرتان می‌کند-قسمت اول

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد خوردن مقدار زیادی غذای فرآوری شده یا چربی‌های ناسالم می‌تواند تاثیر شدیدی بر ظاهر افراد بگذارد.

انجمن جراحی پلاستیک آمریکا گزارش داد که تزریق بوتاکس در مردان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲، ۳۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. دلیل این موضوع این است که مردان وقتی سن‌شان بالا می‌رود برایشان مهم است که چطور به نظر می‌آیند. شاید شما هنوز برای سوزن و کانسیلر آماده نباشید، برای شما راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید جوان‌تر به نظر برسید. در اینجا چند توصیه از دکتر کمرون روخسر، استادیار پوست از دانشکده پزشکی ماونت سینای امریکا برایتان می‌آوریم.
۱-فراموش کردن مرطوب‌کننده


استفاده از هر نوع صابونی که دم‌دست است، بهترین راه برای حفظ ظاهرتان نیست. دکتر کمرون روخسر می‌گوید: «خیلی‌ها اهمیت مراقبت از پوست را نمی‌دانند. پوست خشک نقطه ضعف اکثر آقایان است. آنها اغلب از صابون‌هایی استفاده می‌کنند که لایه‌ی رویی و روغنی پوست را از بین می‌برند». نتیجه‌ی پوست خشک می‌تواند زیادشدن چین و چروک و کدرشدن پوست باشد. برای مبارزه با خشکی پوست، روخسر توصیه می‌کند که بعد از حمام از مرطوب‌کننده استفاده کنید (و البته هر زمانی که احساس کردید پوست‌تان خشک است) او همچنین گفت کرم‌های ضدچروک‌ حاوی رتینول و ویتامین C است که ارزش امتحان‌کردن را دارد.
۲-تغذیه نامناسب


تحقیقات نشان می‌دهد خوردن مقدار زیادی غذای فرآوری شده یا چربی‌های ناسالم می‌تواند تاثیر شدیدی بر ظاهر افراد بگذارد. مطالعات نشان داد که خوردن تقریبا سه تکه میوه و سبزیجات به مدت شش هفته کافی بود تا افراد سالم‌تر و جذاب‌تر به نظر بیایند. روخسر توصیه می‌کند که داشتن یک رژیم غذایی که حاوی میوه، سبزیجات، چربی امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌هاست، می‌تواند به پوست، عضلات و مغزتان کمک کند که سالم بمانند.
۳-کم‌خوابی


همه ما به ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز داریم. نداشتن خواب کافی می‌تواند شما را بیشتر مستعد سرماخوردگی کند، چاقی را افزایش دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را بالا ببرد. عادات مناسب خواب برای کارکرد بهینه‌ی بسیاری از اندام‌های بدن ما بسیار بااهمیت است. از آنجایی که پوست بزرگترین عضو ماست، خواب روی ظاهر ما هم تاثیر می‌گذارد. کمبود آن می‌تواند باعث سیاهی دور چشم، رنگ‌پریدگی و فرورفتگی گوشه‌های لب شود.

(منبع: Health)

مطالب مرتبط:

۶ عادت بد که زود پیرتان می‌کند-قسمت دوم

توصیه‌های یک متخصص پوست برای مراقبت از پوست در این هوای سرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ