این ۱۰ روش را هم برای ترک سیگار امتحان کنید، ضرر ندارد!-قسمت دوم

مهرناز زاوه
هنگامی‌که می‌خواهید سیگار را کنار بگذارید احساس حمایت از سوی افرادی که می‌شناسید، خانواده و دوستان‌تان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در قسمت اول این مطلب ۵ روش برای کمک به ترک سیگار به شما پیشنهاد کردیم. در اینجا می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

۶-داروها را در نظر بگیرید
در حال حاضر هفت داروی مختلف مورد تایید FDA برای کمک به افراد برای ترک سیگار موجود است. بلت می‌گوید: ‌«تصور ما این است که استفاده از حداقل یکی از این داروها بسیار مهم است.» این گزینه می‌تواند به سیگاری‌ها کمک کند روی جنبه‌های دیگر ترکشان تمرکز کنند، چون این داروها احتمال پاپس‌کشیدن و هوس را کاهش می‌دهند. البته ممکن است برای همه موثر نباشد، بنابراین روش‌های دیگر را هم فراموش نکنید.
۷-بر قضاوت‌ها غلبه کنید
همه خطرات سیگار را می‌دانند و این می‌تواند باعث می‌شود بعضی‌ها نسبت به کسانی که سیگار می‌کشند نگاه بدی داشته باشند حتی وقتی که آنها در تلاش برای ترک سیگارند. بلت می‌گوید: سیگاری‌ها این روزها قضاوت‌های بدی علیه خودشان احساس می‌کنند و این باعث می‌شود در مورد اینکه توانایی ترک‌کردن را دارند یا نه دچار اضطراب شوند. این موضوع ممکن است باعث شود که سیگاری‌ها تلاش‌شان برای ترک را پیش کسی فاش نکنند، که اشتباه بزرگی است. احساس حمایت از سوی افرادی که می‌شناسید، خانواده و دوستان‌تان بسیار مهم و تاثیرگذار است.
۸-حمایت ویژه‌ای بطلبید
همه‌ی حمایت‌ها مفید نیستند – هیچ‌کس با نشان دادن عکس ریه‌های ناسالم سعی نمی‌کند شما را تشویق به ترک کند – پس اینکه بدانید به چه نوع حمایتی نیاز دارید قدم مهمی است.این حمایت حتی می‌تواند شامل این شودکه از اطرافیانتان بخواهید اگر در این کار موفق نشدید سرتان داد نکشند یا غر نزنند که چرا روند ترکتان کند است. شاید هم بخواهید به آنها بگویید ممکن است در زمانی که در حال ترکید، خیلی خلق و خوی‌تان خوب نباشد. حامیان شما باید این نکته‌ها را بدانند.
۹-حواستان به هیپنوتیزم باشد
به طور کلی هیپنوتیزم یک روش حمایتی برای ترک نیست. بخشی از آن به علت روش‌های متفاوت هیپنوتیزم است، بنابراین مطالعه روی آنها دشوار است. با این حال مطالعاتی که تاکنون انجام گرفته نشان می‌دهد که این روش معمولا موفقیت‌آمیز نیست. جامعه‌ی سرطان آمریکایی‌ها توصیه می‌کند کسانی که مایلند این روش را امتحان کنند، ابتدا با پزشک‌شان مشورت کنند و ببینند می‌توانند یک درمانگر دارای مجوز را به شما معرفی کنند.
۱۰-به خودتان زمان بدهید
پیامی که بلت دوست دارد به کسانی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند بگوید این است که همه توانایی انجام این کار را دارند. مردم اغلب در میانه‌های راه دلسرد می‌شوند. اغلب سیگاری‌ها احتمالا تلاش کرده‌اند و موفق نبوده‌اند. من فکر می‌کنم آنها فقط نتوانستند ترکیب مناسب را از میان تکنیک‌های ترک اعتیاد به تنباکو پیدا کنند. برای اغلب افراد، ترک کردن یک فرآیند طولانی است. پس بهترین کار این است که تسلیم نشوید و ببینید کدام روش برای شما موثر است.
(منبع: Health)
مطالب مرتبط:

این ۱۰ روش را هم برای ترک سیگار امتحان کنید، ضرر ندارد!-قسمت اول 

نگاهی به آمار قربانیان سیگار در ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ