در کمتر از ۶۰ ثانیه سلامتی‌تان را بهبود ببخشید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
وقتی اضطراب دارید،‌ حتی یک لبخند مصنوعی می‌تواند در نهایت باعث بهترشدن حالتان شود.

در قسمت اول این مطلب ۵ راه‌حل کوتاه و ساده برای بهبود سلامتی تان به شما یاد دادیم. در اینجا می‌توانید ادامه مطلب را بخوانید.

۶- دستانتان را بشویید
این یکی تنها ۲۰ ثانیه وقت می‌گیرد. آموزش شستن دست در جوامع مختلف می‌تواند آمار ابتلا به اسهال را در افراد ۳۱ دصد و سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی را ۲۱ درصد پایین بیاورد.
برای اینکه این کاررا درست انجام دهید باید دستتان را حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید که تقریبا به اندازه‌ی دوبار خواندن شعر «تولدت مبارک» طول می‌کشد. پس از شستن آنها را به خوبی خشک کنید.
۷-دارچین را به صبحانه‌‌تان اضافه کنید


عوض‌کردن نمک یا شکر با ادویه‌جات، راه مناسبی، برای پایین آوردن کالری بدون از بین بردن طعم غذاست. اما دارچین قدرت محافظت خاصی دارد، به‌خصوص برای افراد مبتلا به دیابت، چون میزان قند خون را پایین می‌آورد. همچنین می‌تواند کلسترول را هم کاهش دهد. آن را با ماست، غلات و حتی قهوه امتحان کنید.
۸-مثل بچه‌ها بنشینید
این یکی از آرامش‌بخش‌ترین تمرین‌های یوگاست، حرکتی کششی که برای تسکین کمر و گردن درد مناسب است. عقب بنشینید و به مدت یک دقیقه همانطور بمانید.
۹-ضدآفتاب استفاده کنید
هرسال حدود ۵ میلیون آمریکایی برای سرطان پوست تحت درمان قرار می‌گیرند و قرارگرفتن در معرض آفتاب یکی از بزرگ‌ترین دلایل ابتلا به این بیماری است. با این همه جلوگیری از آسیب‌های اشعه‌ی UV بیشتر از ۳۰ ثانیه هم وقتتان را نمی‌گیرد. برای محافظت از پوست‌تان در مقابل این اشعه‌ی مضر، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
۱۰-لبخند بزنید


جای تعجب نیست که کسانی که زیاد لبخند می‌زنند، معمولا انسان‌های شادی هستند، اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که لبخند گشاده‌تر می‌زنند، طول عمر بیشتری خواهند داشت. وقتی اضطراب دارید،‌ حتی یک لبخند مصنوعی می‌تواند در نهایت باعث بهترشدن حالتان شود. و البته این کار تنها یک لحظه وقت‌تان را می‌گیرد.
(منبع: Health)
مطلب مرتبط:

در کمتر از ۶۰ ثانیه سلامتی‌تان را بهبود ببخشید-قسمت اول 

پیش به سوی شادی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ