این غذاها آنقدر هم که فکر می‌کنید برای سلامتی بد نیستند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
در مایکروفر و یا حتی یک تابه معمولی دردار می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین پاپ‌کورن را درست کنید که پر از فیبر است و یک لیوان از آن، ۳۱ کالری بیشتر ندارد.

در قسمت اول این مطلب ۵ غذا که تفکر نادرستی درباره آنها دارید نام بردیم. در اینجا می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.
۶-ذرت بوداده

بله، ذرت بوداده‌ای که از بیرون می‌خرید، پیش از اینکه به دست شما برسد حمام جانانه‌ای در دریایی از کره‌ی شور کرده که به این معنی است که  سرشار از چربی و کالری است. اما اگر خودتان در منزل دست به کار شوید دیگر نگران این چربی‌های غیرضروری نخواهید بود. در مایکروفر و یا حتی یک تابه معمولی دردار می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین پاپ‌کورن را درست کنید که پر از فیبر است و یک لیوان از آن، ۳۱ کالری بیشتر ندارد.
۷-سیب‌زمینی سفید
سرخ‌کردن سیب‌زمینی یا پرکردن سیب‌زمینی پخته با بیکن، پنیر و خامه به سیب‌زمینی چهره‌ی بدی می‌دهد. هلر می‌گوید: «سیب‌زمینی منبع خوبی از ویتامین B6 و C و فیبر (اگر پوست آن را نکنید) است». روی سیب‌زمینی پخته‌تان سس سالسا، روغن زیتون یا سیر سرخ شده بریزید تا سالم باقی بماند.
۸-کربوهیدرات
تا زمانی‌که روی غلات سبوس‌دار تمرکز کنید، مثل نان گندم، ماکارونی یا برنج قهوه‌ای، کربوهیدرات می‌تواند بخشی از هر رژیم غذایی سالم باشد. هلر می‌گوید، با وجود سیمای بدی که از آنها نشان داده شده، کربوهیدرات غلات حاوی فیبر و مواد مغذی است که سیستم گوارشی شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن‌تان می‌شود. حتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می‌دهد.
۹-نوشابه‌های ورزشی


نوشابه‌های ورزشی اغلب در دسته‌ی آب‌میوه‌های شیرین و سودا قرار می‌گیرد، چون کالری‌هایی دارد که شما قادر به جویدن آنها نیستید. درست که هنگام تماشای تلویزیون نباید یک گالون از آن بنوشید، اما کالری موجود در این نوشیدنی‌ها برای هنگامی که تمرین‌های سخت انجام می‌دهید مفید است. انرژی را به سرعت به شما منتقل می‌کند و مایعات و الکترولیتی را که با عرق کردن از دست داده‌اید، به شما برمی‌گرداند. به نوشیدنی‌های ورزشی حاوی کالری به چشم یک میان‌وعده بعد از ورزش نگاه کنید. در طول یک فعالیت طولانی در باشگاه روی تردمیل یا دوچرخه به خودتان سخت نگیرید و از این نوشیدنی‌های ورزشی نهایت استفاده را ببرید.
۱۰-پنیر
طبق مطالعاتی که به تازگی انجام گرفته، ترکیب لبنیات عادی و کم چرب از جمله شیر می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد، قند خونتان را ثابت نگه دارد و کمک کند که وزنتان را در حالت ایده‌آل نگه دارید. پس مصرف روزانه و به اندازه‌ی آن را فراموش نکنید.
(منبع: Health)
مطلب مرتبط:
۵ غذا که شما را شاد می‌کنند
می‌خواهید باردار شوید؟ این ۵ غذا را بخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ