نشانه‌های شرم‌آور بارداری(قسمت دوم)

پانته آ توتونپیان
این 7 نشانه در روزهای بارداری ممکن است زیبایی شما را تهدید کرده یا شما را در جمع دوستان‌تان معذب کند

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید…

بو می‌دهید

تعریق بیش از اندازه و بو‌دار شدن عرق بدن از دیگر مشکلاتی است که در بارداری گریبان شما را می‌گیرد. برای کمتر کردن این مشکل، بهتر است از خوردن غذاهایی که عرق را بدبوتر می‌کنند، پرهیز کنید و زیاد از حد هم لباس نپوشید. شاید بهتر باشد کمتر سیر یا غذاهای دریایی میل کرده و به جای آن با نوشیدن بیشتر آب، به دفع شدن سموم بدن‌تان کمک کنید.

از طرف دیگر، در این ماه‌ها شما بیشتر از قبل درمعرض عفونت‌های واژینال قرار خواهید داشت و ممکن است به‌خاطر ابتلا به چنین عفونت‌هایی که به‌دلیل نوسان هورمون‌ها اتفاق می‌افتد، احساس بد بویی کنید. کم‌تحملی شما در برابر گرما که یکی از عوارض باردار شدن‌تان است، قطعا باعث تعریق بیشترتان هم می‌شود و از آنجا که بوی شدید عطر و استفاده از مواد شیمیایی می‌تواند سلامت جنین‌تان را تهدید کند زیاد هم نمی‌توانید روی کمک محصولات شیمیایی برای از بین بردن بوی بد بدن‌تان حساب کنید.

نشانه‌ها را کمرنگ کنید

حسابی آب بنوشید تا بوی عرق‌تان کمتر شود. گذشته از این، به محض اینکه احساس کردید دچار عفونت شده اید به متخصص زنان مراجعه کنید تا این مشکل مزمن نشود.

 

هموروئیدی می‌شوید

یبوست یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم‌های باردار به آن دچار می‌شوند. گذشته از هورمون‌ها، گاهی واکنش بدن خانم‌ها به برخی مکمل‌های دارویی یا رژیم‌های غذایی هم می‌تواند این مشکل را تشدید کند. یبوست شدید می‌تواند مادران آینده را به بواسیر و هموروئید هم دچار کند و آنها را مجبور به مراجعه به متخصص و شروع دارودرمانی کند. اگر در این ماه‌ها همراه با دفع مدفوع از بدن‌تان، شاهد چکیدن قطره‌های خون با رنگ روشن بودید، نگران نشوید. کافی است به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و برای درمان هموروئید و جلوگیری از مزمن شدن آن دارودرمانی را شروع کنید.

نشانه‌ها را کمرنگ کنید

نوشیدن آب کافی در طول روز، مصرف روغن زیتون و سبزیجات برگ سبز و البته تحرک داشتن هم می‌تواند به کم شدن مشکل شما کمک کند.

 

جوش جوشی می‌شوید

بسیاری از زنان باوجود مراقبت از پوست‌شان در ماه‌های اول بارداری، شاهد بروز آکنه‌هایی می‌شوند که نسبت به درمان هم مقاوم هستند. درست است که تغذیه در بروز بسیاری از آکنه‌ها نقش دارد اما خانم‌های باردار اغلب به‌خاطر نوسان‌های هورمونی این مشکل را تجربه می‌کنند. قدیمی‌ها می‌گویند کسانی که این حالت را تجربه می‌کنند، قرار است دختردار شوند. اما از نظر متخصصان حتی در شکم داشتن جنین پسر هم می‌تواند به بروز آکنه‌ روی پوست شما منجر شود.

نشانه‌ها را کمرنگ کنید

تنها راهی که برای کمرنگ کردن این نشانه دارید، این است که مراقب خورد و خوراک‌تان باشید و از غذاهایی که پوست‌تان را تحریک می کنند پرهیز کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ