بدون جراحی گونه‌های‌تان را برجسته کنید(قسمت اول)

الو دکتر: گونه‌ها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارند تا جایی که خیلی‌ها حاضرند زیر تیغ جراحی بروند تا با هزینه‌های زیاد گونه‌های خود را برجسته کنند، ولی می‌توانید با گریم و آرایش حالت گونه‌ها را تغییر دهید

گونهها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارند تا جایی که خیلیها حاضرند زیر تیغ جراحی بروند تا با هزینههای زیاد گونههای خود را برجسته کنند اما از طرف دیگر به راحتی میتوان با گریم و آرایش حالت گونهها را تغییر داد و آنها را به شکل دلخواه درآورد؛ البته همین گریم چندان کار سادهای نیست و خیلی از خانمها هیچ آشنایی خاصی با آن ندارند و گمان می‌‌کنند رژگونه زدن صرفاً رنگی کردن گونههاست بدون اینکه هیچ جهت خاصی داشته باشد. ما میخواهیم در اینجا به شما رژگونه زدن حرفهای را بیاموزیم و بگوییم این کار به ظاهر ساده چقدر ریزهکاری دارد.

این مراحل را به ترتیب انجام دهید

1. با یک کرمپودر مات شروع کنید

قبل از هر کاری باید رنگ پوست صورت را یکنواخت کنید و برای این کار توصیه میکنیم سراغ کرم‌‌پودرهای مات و همرنگ پوست تان بروید تا هم رژگونه مدت بیشتری روی پوست بماند و هم ظاهر طبیعیتری داشته باشید.

2. گریم کردن را با برنزه کننده شروع کنید

اگر میخواهید کمی حرفهای عمل کنید پیشنهاد میکنیم از پودر برنزهکننده استفاده کنید. به وسیله یک برس بزرگ و پفدار به شکل علامت 3انگلیسی  گوشههای صورت را تیره کنید یعنی باید گوشه پیشانی، گوشه گونهها و فک را برنزهکننده بزنید و درنهایت روی تیرگیها را کمی رژگونه بزنید، فقط کمی که رنگهای روی صورت حالتی طبیعی پیدا کند.

3. به نوع پوست خود توجه کنید

در انتخاب رژگونه باید به نوع پوست خود هم توجه کنید مثلا اگر پوست چرب دارید رژگونههای پودری روی پوست شما دوام بیشتری دارند؛ اگر پوست خشک دارید یا به دلیل بالا رفتن سن چروکهایی روی پوستتان پدید آمده است، توصیه میکنیم سراغ رژگونههای کرمی بروید که براقتر هستند و جلای بیشتری به پوست شما میدهند، اما کسانی که پوست طبیعی دارند، میتوانند با خیال راحت هر نوع رژگونهای که دوست دارند، انتخاب کنند.

4. وسایل کار را به دقت انتخاب کنید

برای رژگونههای پودری سراغ برسهای بزرگی بروید که بهتدریج سر آنها باریک میشود چرا که این نوع برسها رنگ را دقیقا همان گونه پخش میکنند که شما میخواهید. اما برای رژگونههای کرمی توصیه میکنیم از نوک انگشتتان  یا اسفنج سهگوش استفاده کنید.

5. لبخند بزنید و شروع کنید

شما باید کار را با سیبهای روی گونه شروع کنید یعنی قسمتی از گونهها که وقتی لبخند میزنید بیشتر از همه برجسته میشود؛ بعد رنگ رژگونه را به خط رویش موها پخش کنید تا رنگ روی پوست طبیعی و یکنواخت شود. برای پخش رژگونه، روی استخوان گونه، از حرکتهای نیمه هلالی فرچه روی استخوان گونه استفاده کنید. فراموش نکنید که شما نباید رژگونه را تا نزدیکی پرههای بینی پخش کنید. برای آرایش روز از مقدار بسیار کمی رژگونه استفاده کنید چون چربی روی پوست شما رنگ را به خود گرفته و آن را شدیدتر نشان میدهد.

6. تیره کردن را فراموش نکنید

شما میتوانید با سایههای روشن و تیره اشکالات صورت را بپوشانید و ظاهر بهتری پیدا کنید. استفاده از این سایههای روشن و تیره کاملا بستگی به شکل صورت شما دارد مثلا اگر صورتی مربعی شکل دارید باید گوشههای صورت را ملایم کرد بنابراین برای گردتر نشان دادن آن، رژگونه یا برنزه کننده را روی خطوط فک بزنید یا اگر صورتی کشیده دارید برای کوتاهتر جلوه دادن آن باید قسمت شقیقهها کمی تیرهتر باشد. اگر هم صورتی گرد و تپل دارید، میتوانید برای لاغر نشان دادن صورت تنها روی استخوان گونه را کمی رژگونه بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ