به دنبال آرامش هستید؟ اسپا درمانی را امتحان کنید

پانته آ توتونپیان
اسپا انواعی دارد که هر کس می‌تواند یکی از انواع آن را برای لذت بیشتر از زندگی روزانه و رسیدن به آرامش در برنامه‌های خود بگنجاند...

شاید مهم‌ترین عاملی که اسپا را از ماساژ متفاوت می‌کند، استفاده از خواص طبی و درمانی با قرار دادن ماسک‌های گیاهی روی پوست، بودن در فضایی معطر با موسیقی گوش‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی است. اسپا در سالن‌های زیبایی زیرمجموعه مراقبت‌های زیبایی – درمانی است که بااستفاده از منابع طبیعی مانند عصاره بهترین میوه‌ها و گیاهان و املاح چشمه‌های آب گرم این روزها به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است، اما اسپا انواعی دارد که هر کس می‌تواند یکی از انواع آن را برای لذت بیشتر از زندگی روزانه و رسیدن به آرامش در برنامه‌های خود بگنجاند

در آرامش غوطه‌ور خواهید شد

اسپا از ریشه لاتین خود با مفهوم گرفتن سلامتی از آب و مواد معدنی‌اش می‌آید که از دوران قدیم با روش‌های ابتدایی و ساده‌تر درمانی با کمک گیاهان کوهی در حوضچه‌ها و چشمه‌های آب گرم جوشان دل کوه‌ها مرسوم بوده است. اما امروز اسپا با تکنیک‌های به‌روز و استفاده از عصاره بهترین گیاهان و مواد معدنی برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی زبانزد است. درمان‌هایی که فقط جنبه تفریح و خوش‌گذرانی ندارند بلکه روش‌هایی مانند آروماتراپی، مراقبت‌های پوستی با کمک رایحه‌ها، ماساژ و مدیتیشن، سالم‌سازی برنامه غذایی و کمک ویژه به کاهش وزن، دفع سموم از بدن و گردش خون از فواید یک یا چند بار تجربه کردن اسپاست. می‌پرسید چگونه؟ در سالن‌های تخصصی اسپا محیط به گونه‏ای برای شما طراحی شده تا با تحریک حس بینایی از طریق چیدمان و رنگ دکوراسیون آرامش‌بخش، اغوای حس بویایی با رایحه‌های بی‌نظیر و طبیعی و تاثیر موزیک‌های روح‌نواز و ملایم بر حس شنوایی، تعادل باورنکردنی بین ذهن و بدن با درگیر کردن حواس پنجگانه برقرار شود. به علاوه در اسپا حس لامسه شما هم با قرار گرفتن اسکراپ و ماسک‌های طبیعی و ماساژ آرام و منظم عضلات همراه دیگر حواس برانگیخته می‌شود و شرایط را برای لبخند زدن شما به زندگی فراهم می‌کند.

 

اسپا در اشکال مختلف

اما اسپا هم مانند ماساژ انواع مختلفی دارد با این تفاوت که در ماساژ شما با کمک دست با استفاده از فشارهای عضلانی و حرکات دورانی مستقیما با ماهیچه‌ها در تماس بوده و آرامش را از باز شدن عضلات و اعمال فشار فیزیکی روی آنها دریافت می‌کنید، درحالی‌که در اسپا این آرامش را به‌طور طبیعی از یک حمام در وان آب یا شیر مخلوط شده با گیاهان اعجاب‌انگیز یا قرار دادن اسکراپ‌های آرامش‌بخش روی پوست خود به درون خود منتقل می‌کنید. پس برای اینکه بتوانیم به انتخاب شما در ارائه خدمات اسپا در سالن‌های SPA جهت دهیم آنها را به چند نوع متنوع و پرطرفدار تقسیم می‌کنیم.

 

اسپا از نوع دکتر ماهی

از چند سال قبل فیش‌اسپا به عنوان اولین روش‌های برطرف کردن تنش و حتی پاکسازی پوست و انگشتان پا در بیشتر آرایشگاه‌های کوچک و بزرگ شهر راه‌اندازی شد. در این روش فرد پای خود را درون یونیت‌های مخصوص فیش اسپا گذاشته و ماهی‌ها به سرعت دور پای شما جمع می‌شوند و با شناسایی بخش‌های خشک و مرده پوست‌تان با حالت مکش سلول‌های ضعیف و زبر شده را جدا کرده و از آنها تغذیه می‌کنند. در این روش علاوه بر اینکه در مدتی کوتاهی لطافت به پوست پای شما برمی‌گردد، اضطراب و تنش‌ها خارج و با ایجاد حسی جالب و تکرار نشدنی با ماهی‌ها به آرامشی خاطره‌انگیز خواهید رسید.

 

منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ