برای همیشه از شر موخوره راحت شوید + پاسخ دکتر شیر بیگی

nazari
وقتی موها خیلی شکننده و نازک شوند بیشتر گره می‌خورند و به مرور شروع به شکستن و خرد ‌شدن می‌کنند ، با طب سنتی برای همیشه از شر موخوره خلاص شوید.

این مطلب را خواننده الو دکتر از ما پرسیده است و دکتر لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی به این سؤال شما پاسخ می‌دهد. ابتدا سوال را باهم مرور می کنیم :

به شدت موخوره دارم و هر چقدر موهایم را کوتاه می کنم باز موخوره می زند ، علت و درمان آن چیست ؟

پاسخ دکتر شیر بیگی : رنگ کردن و به کار بردن هر نوع ماده شیمیایی، استفاده از وسایل حرارتی برای حالت‌دادن و حتی داشتن موهای بلند، همه باعث آسیب‌پذیرشدن موها می‌شوند. وقتی موها خیلی شکننده و نازک شوند بیشتر گره می‌خورند و به مرور شروع به شکستن و خرد‌شدن می‌کنند.

درمان موخوره

موخوره به دنبال خشکی مفرط موها ایجاد می‌شود اما مالیدن روغن کدو، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه، لعاب خطمی و تخم کتان در طول چند هفته تا حدی موخوره ها را از بین می‌برد. البته اگر موخوره ها زیاد باشند و تا بالای ساقه مو دیده شوند به داروهای ترکیبی زیر نظر متخصص طب سنتی دارید.

*بهتر است به‌جای رنگ‌موی دائم از یک رنگ‌موی نیمه‌دائمی استفاده کنید که بدون آمونیاک و پروکسید باشد. این نوع رنگ‌موها بسیار ملایم‌تر هستند و موجب سایش ساقه‌ موها نمی‌شوند.

*اصلا موها را های‌لایت نکنید و از شستن بیش‌ازحد موها نیز اجتناب کنید(شستن یک روز درمیان کافی است) چون موها هنگامی که رطوبت دارند بیشتر آسیب‌پذیرند.

*بهتر است از شامپو و نرم‌کننده(کاندیشنر) مخصوص موهای آسیب‌دیده و شکننده استفاده کنید چون در این محصولات مواد آبرسان و تقویت‌کننده موها وجود دارد.

*موهای خشک برای درمان نیاز به آبرسانی دارند تا بتوانند دوباره انعطاف‌پذیری خود را به‌دست بیاورند.

*اگر موهای شما خرد می‌شود و می‌شکند به‌دنبال حالت‌دهنده‌هایی باشید که حاوی کراتین هستند همچنین پروتئین سویا و گندم نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. اینگونه مواد پروتئینی به ساقه موها می‌چسبند تا شکنندگی آن‌ها را از بین ببرند و موها را تقویت کنند.

چگونه از موخوره جلوگیری کنیم؟

برای پیشگیری از ایجاد موخوره….یک متخصص پوست، مو و زیبایی، استفاده از نرم کننده‌ها را برای پیشگیری از موخوره توصیه کرد. دکتر مهرداد ملک با بیان اینکه مو در دو جهت عرضی و طولی دچار آسیب و شکنندگی می‌شود، گفت: آسیب دیدن مو در جهت عرضی سبب وز شدن آن می شود و آسیب دیدن آن در جهت طولی سبب دو شاخه شدن مو و به عبارت دیگر سبب ایجاد موخوره می شود.

استفاده از روغن‌های مو، کرم‌ها، نرم کننده‌ها و… را جهت پیشگیری از شکنندگی مو به صورت طولی و عرضی مناسب است و به منظور جلوگیری از شکنندگی مو پس از استحمام و استفاده از شامپو از نرم کننده‌ها استفاده کنند.

مهمترین راه پیشگیری از موخوره حذف عوامل آسیب رسان است که موارد زیر به عنوان عوامل موخره می توان یاد کرد :

شانه زدن موهای خیس

تحت کشش قرار گرفتن موی سر

بستن محکم آن با کش

شست و شوی خشن موها

استفاده از ابزارهایی مثل اتو مو، سشوار و….(ایسنا)

منبع : alodoctor.com

برای تقویت مو از طریق طب سنتی بر روی مطلب زیر کلیک کنید :

بهترین روغن‌ گیاهی برای تقویت مو

همه چیز در مورد موخوره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-11-27 - 19:09 پاسخ

سلام موهای من موخوره زیادی داره یه بار کوتاه کردم ولی فایده نداشت.کمکم کنید دوست ندارم موهام رو کوتاه کنم راهنمائی کنید

admin

admin

1396-11-27 - 19:09

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

درمان اصلی کوتاه کردن مو است.

چربی پوست سر به پایین مو نمی رسد

و مو خشک می شود و دو شاخه می شود.

موهای بلند را رسیدگی کنید.

بعد از حمام موها خشک می شود

با روغن مو موها را چرب کنید.

موقع کردگیری دستمال به سر ببندید.

در طول روز موها را شانه کنید تا چربی ها به انتهای مو برسد.

با شامپو مناسب موها را بشورید.

دکتر تقدیریان فسایی

هدا

هدا

1396-11-24 - 19:41 پاسخ

سلام من موهام خیلی بلندبودندرفتم کوتاشوکردم این یه ماه هس ک موهام میریزن موخوره دارم اما متاسفانه نمیدونم چیکارکنم حالا استفاده میکنیم ببینم چی میشه تروخدا یه راه حل خوب بزاریداخه اینا ک انجام دادیم نتیجه ای ندیدم

admin

admin

1396-11-24 - 19:41

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

از شامپو خوب استفاده نکردین

یک مرحله را انجام ندهید و بقیه را انجام دهید

مثلا استفاده از شامپو نامناسب موها مجددا تبدیل به موخوره می شود.

دکتر تقدیریان فسایی

کیان

کیان

1396-11-09 - 12:35 پاسخ

با سلام ممنون بابت مطالب خوب و مفیدتون با تشکر

1396-06-15 - 05:57 پاسخ

دارو ها و شوینده های گیاهی زیادی برای ترمیم مو ها وجود دارد.نتیجه میگیری به شرط اینکه مرتب و مداوم استفاده کنی.قرص زینک هم برا رشد مو خوبه.

fateme

fateme

1396-05-16 - 14:31 پاسخ

سلام.من ازدوران کودکی موهای زیباو بلندی داشتم که رشدآن رفته رفته بیشترمیشدو همه ازدیدن موهای خوش حالت وزیبای من حیرت زده میشدند در12سالگی متوجه موخوره شدم ونمیدانستم باکوتاه کردن درمان میشود متاسفانه موخوره پیشرفت زیادی کردو اکنون درپانزده سالگی موهایم تاکمرم است ودیگر رشدنمیکند وبرای حالت بدی که گرفته ازشامپوهای مناسب استفاده میکنم وتابحال ازسشوار استفاده نکرده بودم شرایط موهایم همیشه طبیعی بودوهست ودچار شوره هم شد اکنون اگرراه چاره ای داشتم انجام میدادم میدانم اگرهم کوتاه کنم چون موخوره به بالارفته هیچ فایده ای ندارد ای کاش زندگی قلبم را نمیشکست تاموهای قشنگم هم سالم میماند.....