مفیدترین و کم هزینه ترین ماسکهای خانگی

الو دکتر: ماسک‌ها موادی هستند که برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از پوست و همچنین نرم و لطیف کردن پوست به کار می‌روند. در اینجا می‌خواهیم چند ماسک مفید را به همراه روش مصرف آنها معرفی کنیم.

ماسک‌ها موادی هستند که برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی و همچنین نرم و لطیف کردن پوست به کار می‌روند. در اینجا می‌خواهیم ماسک مفید را به همراه روش مصرف آنها معرفی کنیم.

از خشکی زیر چشم خلاص شوید

این روزها ممکن است پوست زیر چشمان‌تان بیشتر خشک شود و به دنبال راه‌حلی برای التیام خشکی این منطقه حساس باشید. کافی است 250 گرم لانولین خالص را در ظرفی ریخته، روی حرارت بخار آب قرار دهید. بعد یک شیشه کوچک روغن بادام شیرین (روغن زیتون یا روغن کرچک)را کم‌کم به آن بیفزایید. آنقدر باید روغن اضافه شود که مخلوط زیاد رقیق نشود. این کرم را هنگام ماساژ زیر چشم و مواقع دیگر می‌توان استفاده کرد زیرا بسیار تقویت کننده است و باعث رفع چین و چروک‌های ریز می‌شود.

اگر از خشکی پوست‌تان کلافه شدید
پارچه‌ای را در روغن نباتی (روغن زیتون یا روغن نارگیل یا…) خیس کنید و روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در صورتی که ماسک را با کاغذ مخصوص یا حوله بپوشانید تاثیر آن بیشتر است.
البته برای تاثیر بهتر می‌توانید در هر نیم استکان روغن یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری محلول علف بابونه اضافه کنید (محلول باید گرم باشد ) و در نهایت بعد از 10 تا 15 دقیقه ماسک را بردارید و پوست را با لوسیون تمیز و بعد با حوله خشک کنید. این ماسک برای گرم کردن و طراوت بخشیدن پوست خشک و چروک مفید است. البته به جای روغن نباتی می‌توان از کرم تغذیه کننده استفاده کرد اما حتما باید آن را گرم کرد.

برای تمیز کردن پوست‌های خشک
معمولا یکی از مشکلات افرادی با پوست خشک، شستن پوست است چون همیشه بعد از شست‌وشو پوست چندین برابر بیشتر خشک می‌شود اما شاید استفاده از مواد طبیعی تا حد زیادی مشکل شما را حل کند. پوست را تمیز کنید و بعد با مقدار کمی کرم یا روغن زیتون آن را خوب چرب کنید. پنبه‌ای به ضخامت انگشت را در آب نرم (آب بدون نمک که صابون در آن به آسانی کف می‌کند) یا در آب مقطر تر کنید و روی پوست به‌مدت نیم‌ساعت قرار دهید. در این مدت چشم‌ها را باز نگه دارید. روی پنبه را می توان با پلاستیک پوشاند و روی آن حوله قرار داد. این کمپرس پوست را مرطوب و با طراوت می‌کند.

 ماسکی برای پوست‌های خشک
این ماسک برای پوست‌های خشک مناسب است به خصوص کسانی که پوستی حساس دارند و به راحتی نمی‌توانند از هر محصولی استفاده کنند. اگر می‌خواهید تاثیر آن بیشتر شود، قبل از استفاده، پوست را با کرم یا روغن زیتون چرب کنید، بعد یک قاشق چای‌خوری سرشیر را با یک قاشق چای‌خوری آب هویج مخلوط کنید و روی پوست بمالید. در نهایت هم می‌توانید ماسک را با جوشیده علف‌های گیاهی بشویید البته اگر این جوشیده در دسترس‌تان نبود، آب ولرم نیز برای آبکشی مناسب است.

یک توصیه:
برای بر‌طرف کردن خشکی پوست زیر چشم 250 گرم لانولین خالص را روی حرارت بخار آب قرار دهید. بعد یک شیشه کوچک روغن بادام شیرین (روغن زیتون یا روغن کرچک)را کم‌کم به آن بیفزایید تا مخلوط زیاد رقیق نشود

برای اطلاعات بیشتر در مورد خشک پوست لینک زیر را کلیک کنید

آیا علت خشکی پوست را می دانید؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ