7 توصیه برای مراقبت از پوست دور چشم

mirdamadian
چگونه از پوست اطراف چشم خود مراقبت کنیم

1) هیچ‌گاه روی پوست ظریف دور چشم، کرم‌های شب، مرطوب‌کننده یا ماسک صورت قرار ندهید. محتویات روغنی این فرآورده‌ها سبب می‌شود پوست زیر چشم کشیده شود و پف کند. از فرآورده‌های جمع‌کننده یا ضد‌لکه نیز در این ناحیه استفاده نکنید زیرا تماس آنها با این ناحیه سبب ایجاد خشکی و چروک و پیری پوست می‌شود.

 2) از کرم‌هایی استفاده کنید که بافت خشنی ندارند و همیشه وقتی از یک کرِم برای دور چشم‌تان استفاده می‌کنید، بدون فشار و به آرامی آن را در اطراف چشم‌تان بمالید.

 3) هر گونه کشیدگی در پوست اطراف چشم سبب تخریب بافت ظریف آن می‌شود. از فرآورده‌های دور چشم یا شیرپاک‌کن‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیباتی به‌منظور مراقبت از پوست دور چشم باشند. از میان این فرآورده‌ها می‌توان به کرِم‌های حاوی مرطوب‌کننده یا کرم‌های حاوی روغن بادام اشاره کرد.

 4) برای تمیز کردن آرایش دور چشم، از یک پارچه پشمی مرطوب و ژل تمیزکننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای تمیزکردن کامل دور چشم، آب و صابون کافی نیست و باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شود.

 5) بعد از تمیز کردن، مقدار کمی از کرِم دور چشم در ناحیه اطراف چشم بزنید و بعد از 10 دقیقه به وسیله یک پارچه پشمی مرطوب، آن را تمیز کنید.

 6) برای ایجاد لطافت، نرمی و شادابی پوست دور چشم، مراقبت منظم ضروری است. برای برطرف کردن خستگی چشم‌ها می‌توان از پدهای چشمی استفاده کرد. برای بهبود پرش چشم و درخشندگی چشم‌ها می‌توانید از پدهای چشمی یا پارچه‌های پشمی آغشته به آب خیار، گلاب یا عصاره گوجه‌فرنگی استفاده کنید. آنها را روی چشمان خود قرار دهید و دست کم 10 دقیقه استراحت کنید.

 7) به‌مدت طولانی، چشم‌های خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. عادت کنید بیرون از خانه عینک آفتابی بزنید. البته توجه به کیفیت عینک آفتابی ضروری است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ