راه های تشخیص لوازم آرایش تقلبی (‌قسمت اول)

پانته آ توتونپیان
دکتر مریم ملکی، متخصص پوست و زیبایی و سامان رودباری از واردکنندگان بزرگ لوازم آرایشی برای شناخت محصولات اصل تایید شده شمارا راهنمایی می‌کنند…

بازارهای آرایشی این روزها پر است از جنس‌های تقلبی که به اسم و قیمت اصل به فروش می‌رسند و ما حتی نمی‌دانیم محصولی که خریداری کرده‌ایم، مورد اعتماد است یا نه. واردکنندگان لوازم آرایشی و فروشندگان آنها که مدت‌های زیادی است با این محصولات سر و کار دارند و از جنس و شکل آنها به سادگی اصل یا تقلبی بودن آنها را تشخیص می‌دهند، راهکارهایی دارند تا خریداران هم با چشم و گوش بازتری سراغ آنها بروند. دکتر مریم ملکی، متخصص پوست و زیبایی و سامان رودباری از واردکنندگان بزرگ لوازم آرایشی برای شناخت محصولات اصل تایید شده  شمارا راهنمایی می‌کنند

 تنها به اسم ریمل بسنده نکنید

یکی از راه‌های مرسوم برای شناخت اینکه ریمل خریداری شما اصل است یا نه، لوگوی برندی است که محصول متعلق به آن است. معمولا آرم و لوگوی برند اصل کاملا خوانا است و حداقل در دو جای محصول به صورت محسوس حک شده است. از دیگر راه‌های تشخیص ریمل تقلبی نوع بسته شدن در آنها است. به این ترتیب زمانی که در ریمل بسته می‌شود، حالت جا افتادن در به‌طور کامل و چفت شدن آن ساده باشد. روش آخری هم که تقلبی بودن یک ریمل را آشکار می‌کند خشک و ماسیده بودن مایع درون ریمل است. زمانی که برس ریمل بعد از یک یا دو بار استفاده از آن، ظاهر بهم چسبیده و غیرطیبعی داشت قطعا محصولی تقلبی و غیراستاندارد است. پس هنگام خرید ابتدا به ظاهر و بعد به نوع بسته شدن در و در نهایت برس ریمل مورد نظر حتما دقت کنید.

نظر متخصص: ریمل‌های تقلبی و نامرغوب مانع رشد مناسب مژه‌ها می‌شود. ضمن اینکه مواد مضر و درجه چند موجود در ریمل باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها شده و بعد از مدتی به عفونت‌های چشمی و متورم شدن پلک‌ها می‌انجامد. بنابراین برای مراقبت از حساس‌ترین عضو صورت نهایت خوش‌سلیقگی و دقت خود را به کار بگیرید. اسم «Rimel» حک شده روی محصولات نشان اصل بودن محصول نیست؛  این هم یکی از ترفند‌هایست که خریداران این محصول را فریب می‌دهد.

 

کرم پودرهای کدر و وارفته

تولید کردن کرم پودر تقلبی مایع یا پنکیک‌های پودری از ساده‌ترین تقلب‌های بازار آرایشی است. کرم پودرهای اصل معمولا سبک، شفاف و کمی رقیق هستند. در حالی که در نوع تقلبی آن کرم پودرهای مایع تقریبا سفت و ماسیده، کدر و بد بو یا بیش از حد آبکی و وارفته است. از طرفی بسته‌بندی و برندی که این محصول را تولید و به بازار عرضه می‌کند با شماره‌های معتبری کدبندی و مشخص شده است. در خرید پنکیک هم باید تاکید کنیم که ظرف‌های گردی که پنکیک‌ها در آن قرار می‌گیرد در رویی با قفل‌های استاندارد بسته می‌شود و شیشه‌های برآمده روی درب آنها کاملا برجسته و با کیفیت تولید شده‌اند تا از ورود احتمالی هوا به داخل آن پیشگیری شود.

نظر متخصص: کرم پودرهای آرایشی بی‌کیفیت و غیر اصل لایه ضخیمی از پوست را پوشانده و از عملکرد نرمال آن جلوگیری می‌کند. به علاوه التهاب و لک‌های پوستی از عوارض استفاده از آنهاست. پس برای پوست‌تان که آینه تمام‌نمای سلامت و زیبایی شماست، وسواس بیشتری به خرج دهید.

رنگ‌های مصنوعی سایه‌ چشم

سایه‌های چشم‌ به چند شکل پودری، چرب و اکلیلی در بازار موجود است و به خاطر تنوع بالا و طیف رنگ‌هایی که دارند با شکل‌های بی‌نام و نشان زیادی در بازار موجود است اما دقت کنید اولا سایه به شکل کاملا فشرده و یکدست در ظرف سایه قرار داشته باشد چرا که در نوع تقلبی آنها سایه‌ها مانند آرد نخودچی پخش می‌شوند. از طرف دیگر سایه تقلبی بیش از حد از خود رنگ پس می‌دهد یعنی در طیف رنگ‌های آبی یا قهوه‌ای به جای رنگ اصلی به سایه‌ای سیاه یا زرشکی و رنگ‌های تیره‌تر می‌رسید. نکته آخر اینکه ماندگاری این سایه‌ها بسیار کمتر از اصل آن است و به سادگی پشت چشم‌تان ماسیده می‌شود.

نظر متخصص: برای خانم‌هایی که عادت زیادی به استفاده از سایه چشم دارند همیشه شست‌وشو با مایع‌های ضدعفونی‌کننده توصیه می‌شود چرا که نفوذ این محصولات آرایشی به چشم با هر بار پلک زدن شما بعد از مدتی باعث تاری دید و بروز عفونت‌های چشم می‌شود. بنابراین برای سایه زدن به جنس‌های بی‌کیفیت و سطح پایین بازار اعتماد نکنید تا از آسیب‌های جبران‌ناپذیر چشم‌ها در امان بمانید.

قسمت دوم این مقاله را از اینجا بخوانید

 منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-02-01 - 19:22 پاسخ

والا اصلا ازرو این متن تندنستم بفهمم چی اصل است چی بدل خیلی گنگ بود