اگر عاشق فلفل تند هستید بخوانید

mousavi
خاصیت شگفت انگیز فلفل

قرن‌ها پیش فلفل برای اروپائیان ادویه‌ای کمیاب و باارزش بود که آن را تنها در کشورها‌ی دوردست می‌توانستند تهیه کنند. البته هنوز هم فلفل از همین کشورها به اروپا صادر می‌شود، اما دیگر نه تنها ادویه‌ای نادر نیست بلکه یکی از نام‌آشناترین و پرطرفدارترین ادویه‌ها است که می‌توان آن را تقریبا روی هر میزی کنار نمک پیدا کرد.

فلفل پرزهای چشایی را تحریک می‌کند و پیامی ‌به معده می‌فرستد که باعث ترشح اسید هیدروکلوریک و در نتیجه هضم بهترغذا می‌شود. اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین‌ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است.

مطالعات انجام شده در هند نشان می دهند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی عروقی که از شایع ترین بیماری های عصر حاضر بوده و مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه به شمار می روند، مفید و موثر است. این محققان هندی معتقدند که در آینده فلفل تند به عنوان یک داروی قلبی، جایگزین آسپرین خواهد شد و یا همراه با آسپرین و به صورت ترکیبی به کار می رود.

محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا به کشفی جدید و تازه رسیده اند که میتواند در افزایش امید به زندگی و طول عمر یعنی همان آرزوی دیرین بشر موثر باشد.

نتایج پژوهش این محققان که در مجله Cell به چاپ رسیده است نشان میدهد مصرف فلفل قرمزچند سال به عمر اضافه میکند.

توجه توجه

مصرف فلفل سیاه در افرادی که معده حساسی دارند باعث تحریک آن می‌شود. توجه داشته باشید اگر از زخم معده رنج می‌برید نباید فلفل به خصوص فلفل سیاه مصرف کنید.

همیار لاغری

فلفل سیاه خاصیت تولید حرارت دارد و برای همین باعث افزایش دمای بدن می‌شود. همین مساله هم به لاغری کمک می‌کند. به خاطر اینکه متابولیسم بدن را بالا برده و با چاقی مفرط نیز مقابله می‌کند. اگر رژیم لاغری دارید و یا نمی‌خواهید چاق شوید از این ادویه در برنامه غذایی خود بیشتر استفاده کنید.

نکته جالب برای رفع تندی فلفل

برای رفع تندی فلفل قرمز تند توصیه های مختلفی هست . در هندوستان مرسوم است کمی ماست می خورند بلافاصله التهاب زبان و معده آرام می شود. در تایلند دانشمندان معتقدند که ماده فعال تندی فلفل قرمز در چربی حل می شود لذا برای رفع تندی قدری شیر پرچربی یا بستنی چرب می خورند . معمولا شیر تاثیرش سریعتر و بهتر است.

اگر میخواهید در مورد خواص فلفل بیشتر بدانید روی مطلب زیر کلیک کنید:

خواص جالبی از فلفل که نمی دانستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ